Kava ne povzroča visokega krvnega tlaka
J.R., 29.06.2009
Čeprav kava velja za zelo priljubljen napitek, se zaradi domnevne škodljivosti, še posebno kadar gre za vprašanje visokega krvnega tlaka, veliko ljudi odreče tej pregrešni razvadi.

Kostem ne škoduje
V iskanju končne resnice, ali je kava škodljiva ali ne, so izvedli številne znanstvene raziskave. Brez slabe vesti lahko zaključimo, da kava v zmernih količinah ni škodljiva, še več, na človeški organizem deluje zelo blagodejno.
Pitje kave se je pogosto povezovalo z večjim tveganjem za nastanke visokega krvnega tlaka, vendar nove raziskave v katerih je sodelovalo 180.000 ljudi kažejo, da ima zmerno uživanje na nastanek hipertenzije zgolj neznaten vpliv.
V kavi najdemo obilo antioksidantov, ki so pomembni v preventivi malignih, degenerativnih in infekcijskih bolezni.
Neka raziskava o kavi je pokazala, da njeno pretirano pitje v organizmu povzroča izgubo kalcija, vendar dve do tri skodelice dnevno, še posebej če so popite z mlekom, zdravju okostja niso nevarne. Številne raziskave so potrdile preventiven učinek pred nastankom diabetesa tipa 2, Alzheimerjeve in Parkinsonove bolezni. Raziskava v kateri je sodelovalo 80.000 žensk je pokazala, da kava znižuje tveganje za nastanek žolčnih kamnov.
Zmernost!
Desetletna raziskava v kateri je sodelovalo 90.000 kandidatov je odkrila, da se kavopivci v manj primerih nagibajo k samomoru.
Omenjeni rezultati raziskav niso opravičilo za prekomerno nalivanje s črnim osvežilnim napitkom. Tudi za kavo, kot za vse ostale stvari, velja zlato pravilo – zmernost!
