S sadjem in zelenjavo proti raku trebušne slinavke
vir: pliva, 20.01.2007
Dnevno uživanje 5 obrokov sadja in zelenjave zmanjša tveganje za rak trebušne slinavke za 50%.
Zbrani podatki kažejo, da je petletno preživetje po postavljeni diagnozi raka trebušne slinavke le 3%, hkrati pa so nekatere starejše raziskave pokazale, da na tveganje za rak trebušne slinavke vpliva način življenja, zlasti kajenje.
Znanstveniki s Kalifornijske Univerze so v strokovni reviji Cancer, Epidemiology, Biomarkers and Prevention objavili raziskavo, v kateri so spremljali prehrano 2.200 preiskovancev. Ugotovili so, da ima surova zelenjava večji varovalni učinek kot kuhana. Pred rakom trebušne slinavke najbolj varujejo rdeča čebula, česen, fižol, korenje, koruza, listnata zelenjava in agrumi.
