Sadje in zelenjava za zdravo srce

J.R., 21.01.2011

Podatki zbrani pri 300.000 prebivalcih osmih evropskih držav kažejo, da vsakodnevno uživanje sadja in zelenjave znižuje tveganje za bolezni srca.

img


European Heart Journal dodaja, da je vsakodnevni vnos sadja in zelenjave povezan tudi z drugimi preventivnimi učinki.


Sodelujoči v raziskavi so bili stari med 40-timi in 85-timi leti, njihovo zdravje pa so v povprečju spremljali osem let in pol.


Raziskovalci iz University of Oxford so izračunali, da je dnevna količina najmanj 640-tih gramov sadja ali zelenjave pripeljala do 22% nižjega tveganja smrti povzročene zaradi bolezni srca. Za primerjavo so vzeli sodelujoče, ki so dnevno zaužili manj kot 240 gramov sadja ali zelenjave.


Za potrebe raziskave so vnos omenjenih živil spremljali v svojevrstnih merskih enotah po 80 gramov, kar je ekvivalentno majhni banani, srednje velikemu jabolku ali majhnemu korenju.


Na vsakih dodatnih osemdesetih gramih dnevno zaužitega sadja in zelenjave, se je tveganje smrti zaradi bolezni srca znižalo še za dodatne štiri procente.

Ocena članka:

starsstarsstarsstarsstars
mail icon

...Že več kot 10000 vpisanih uporabnikov!