Vitamin D protiutež alkoholu

vir: rtvslo.si, 02.02.2007

"Če ste alkoholik, sami uničujete svoje okostje," opozarja dr. Frederick H. Wezeman iz centra Loyola Medical v Maywoodu v ZDA.


Številne študije so pokazale, da obilno uživanje alkohola povzroči znižanje kostne mase. Nove raziskave, opravljene na podganah, pri katerih je kot vodja sodeloval Wezeman, so pokazale, da bi vitamin D lahko preprečil zmanjšanje kostne mase.

"Vemo, da pogosto opijanjanje povzroči osteoporoze," je dejal Wezeman, ki je z raziskavami na podganah ugotovil, da se zaradi uživanja alkohola porabljajo minerali v kosteh in zato so te vse manj trdne.

No, če so podganam, preden so bile izpostavljene alkoholu, dali tvorne količine vitamina D (2500 IU na dan), so preprečili razgradnjo kosti zaradi alkohola. Podganam se je precej okrepila mineralna gostota tibije (podkolenčne kosti) in spodnjega dela hrbtenice. Wezeman je dejal, da je bila raziskava narejena na podganah moškega spola, ker se osteoporoza vse pogosteje pojavlja tudi pri moških in to povzroča zaskrbljenost.

Ocena članka:

starsstarsstarsstarsstars
mail icon

...Že več kot 10000 vpisanih uporabnikov!