Thursday, September 19, 2019
[Total: 0    Average: 0/5]

Za zagotavljanje pravilnega in zdravega razvoja ploda je v času nosečnosti pomemben nekoliko višji vnos posameznih vitaminov in mineralov. Pravilna prehrana ne bo samo pomagala pri zdravem razvoju ploda, ampak bo vzpodbudila delovanje vašega imunskega sistema in poskrbela za bolj krepostno zdravje med nosečnostjo.

Folna kislina

Uživanje folne kisline (vitamin B9) in ostalih vitaminov B skupine, je pred samo nosečnostjo in v prvih tednih nosečnosti, zelo pomembno. Folati so potrebni za ustvarjanje novih celic, ki zarodku in kasneje plodu omogočijo normalno rast in razvoj. Pomanjkanje folne kisline v prvem tromesečju nosečnosti lahko privede do različnih okvar nevralne cevi. Najpogostejše anomalije nevralne cevi so spina bifida, za katero je značilna nepopolno razvita in zaprta hrbtenica (hrbtenjača sili izven hrbtenice) in anencefalija, stanje pri katerem se možgani ploda ne razvijejo v celoti. Za preprečitev okvar nevralene cevi morajo nosečnice ali ženske, ki želijo zanositi, zaužiti najmanj 600 mikrogramov folne kisline na dan.

Vitamin A

V zgodnji nosečnosti je vitamin A pomemben pri definiranju celic v različna tkiva, ki se po fazi blastocitov formirajo v obliko otrokovega telesa. Vitamin A je še posebej pomemben za pravilen razvoj in obliko srca, oči, ušes in udov. Nosečnice mlajše od 18 let morajo zaužiti 750 mikrogramov vitamina A dnevno, medtem ko nosečnice starejše od 19 let potrebujejo 770 mikrogramov vitamina A na dan. Dojilje mlajše od 18 let potrebujejo 1200 mikrogramov vitamina A na dan, starejše od 19 let pa 1300 mikrogramov vitamina A dnevno.   

Železo

Za pravilno proizvajanje proteina po imenu hemoglobin, ki je glavna sestavina rdečih krvnih celic, organizem potrebuje železo. Hemoglobin je odgovoren za dovajanje kisika v organizem. Za zagotavljanje zdravega razvoja in preskrbo ploda s kisikom, je pomembno ustvarjanje dovolj rdečih krvničk, za katero je potrebno zagotoviti ustrezno količino dnevnega vnosa železa. Priporočen dnevni vnos železa za nosečnice in dojilje vseh starosti je 30 mg železa na dan. Prevelik vnos železa lahko pusti negativne zdravstvene posledice. Krvne raziskave med nosečnostjo in posvetovanje z vašim ginekologom, naj bo vodilo, ki bo potrdilo ali ovrglo smelost jemanja železovega dodatka.

Kalcij

Za normalno rast in skeletni razvoj plod potrebuje ustrezno količino kalcija. Če med nosečnostjo ne boste zaužile dovolj kalcija, ga bo vaše telo, za zagotavljanje potrebe rasti ploda, črpalo iz vašega okostja. Sčasoma lahko izguba kalcija povzroči znižanje kostne mase in krhkost kosti, v kasnejšem življenjskem obdobju se lahko razvije osteoporoza. Priporočljiv dnevni odmerek za nosečnice in dojilje mlajše od 24 let je od 1200 – 1500 mg, za nosečnice in dojilje starejše od 24 let pa 1200 mg na dan.

Magnezij

Med nosečnostjo magnezij pomaga pri ohranitvi in obnovi telesnih tkiv, lahko zmanjša zaostanek v rasti ploda in preprečuje eklampsijo, ter poveča telesno maso zarodka. Hudo pomanjkanje magnezija lahko privede do preeklampsije, prirojenih anomalij in celo višjo umrljivost dojenčkov.

Priporočljiva vsebnost magnezija za ne-noseče ženske je 280 mg, za nosečnice 300 mg in 350 mg za doječe matere.

Homeostaza magnezija in kalcija v organizmu deluje tako, da magnezij mišice sprošča in umirja, kalcij pa stimulira njihovo delovanje. Ustrezna vsebnost magnezija v nosečnosti preprečuje prezgodnje kontrakcije maternice in pomaga pri ohranitvi nosečnost vse do predvidenega datuma poroda. Nizka vsebnost magnezija dokazano prispeva k nastanku eklampsije in krčev, pojavi se lahko tudi preeklampsija oz. visok krvni tlak v nosečnosti in prezgodnji porod.

Preberite še:

Kofein v nosečnosti

Aspirin v nosečnosti

Amniocenteza

Biopsija horionskih resic

Ženska genitalna lepotna kirurgija

Komentarji
Kategorija:   Nosečnost, O nosečnosti