Saturday, April 13, 2024

Zdravo jesti ni tako težko kot se sprva zdi.


V nadaljevanju vam ponujamo 8 korakov, ki vam bodo pomagali ostati zdravi in obenem pripomogli, da boste začeli v hrani tudi uživati.  

1.    Uživajte v hrani

Vzemite si čas, da se posvetite vsakemu grižljaju. Tudi če ste sami se usedite za mizo in nikar ne jejte pred televizijo. Če si boste obrok skuhali sami boste veliko bolj uživali v hrani, kot če v trgovini kupite že v naprej pripravljene jedi.

2.    Jejte raznoliko in bogato

Tudi za najmanjši obrok si pripravite kombinacijo zanimivih okusov, struktur in barv. Držite se pravila več barv več vitaminov in posledično več zdravja.

3.    Ne se prenajedati

S staranjem potrebujemo manj kalorij in telesna teža nam lahko hitro uide izpod nadzora. To vodi k večji nevarnosti za nastanek sladkorne bolezni, srčnih obolenj in drugih težav.

4.    Veliko ogljikovih hidratov in vlaknin

Cela žita so med priporočenimi živili, saj s tremi porcijami na dan zmanjšamo nevarnost srčnega obolenja in sladkorne bolezni.

5.    Vsak dan sadje in zelenjava

Sadja in zelenjave pojejte kolikor vam srce poželi (veliko), saj z njima zaužijete vitamine in minerale. Sadje in zelenjava sta tudi učinkoviti prvi pomoči ob napadu lakote in tako preprečite da bi jedli bolj kalorična živila.

6.    Izogibajte se mastnim jedem

Prehranjevanje s popolnoma nemastno hrano ni pametno, saj nekaj maščobe vendarle potrebujete. Predvsem je pomembno, da ne zaužijete veliko nasičenih maščob.

7.    Izogibajte se sladkim jedem in pijačam

Vedno več kalorij prejmemo s sladkorjem, še posebno s sladkimi gaziranimi pijačami. V njih se nahajajo samo kalorije in nimajo nobene hranilne vrednosti. Seveda če v splošnem jeste in pijete zmerno in se izogibate mastni in sladki hrani, ne bo škodila tu in tam kakšna gazirana sladka pijača.

8.    Zmerno pri alkoholu

 

Do dva kozarca na dan za ženske in do tri za moške je lahko tudi zdravo. Alkohol povečuje koncentracijo koristnega holesterola (HDL), ki odnaša slab holesterol (LDL) iz telesa. Alkohol zavira tudi nastajanje krvnih strdkov, ki povzročijo srčni napad ali kap. Črno vino ima še dodatne zdravilne učinke. V njem se skriva polno antioksidantov, ki preprečujejo oksidacijo LDL, posledično se tako manj nabira na stenah žil.

Pozor!

Učinek alkohola je z leti močnejši in lahko vpliva na vaš občutek za ravnotežje in koordinacijo v prostoru, kar lahko vodi k padcem.

Sorodni članki:


 

Kategorija:   Nasveti, Novice
Naslednji prispevek

Premagajte utrujenost

13 junija, 2012 0