Monday, April 29, 2024

Raziskava, ki so jo objavili v reviji Science je pokazala, da dobri učitelji otrokom z najboljšimi geni pomagajo, da berejo še boljše, slabši učitelji pa onemogočajo hitrost njihovega razmišljanja in jo približajo na povprečen razredni nivo.


Jeanette Taylor iz floridske univerze je s svojimi kolegi zaključila, da se uspeh v razredih odličnih učiteljev razlikuje odvisno od genetskih predispozicij učencev.

»Slabi učitelji preprečujejo razvoj otrokovih intelektualnih zmožnosti,« so poudarili znanstveniki.

Za dokaz svoje teorije so znanstveniki v raziskavo vključili dvojčke.

Enojajčni dvojčki imajo popolnoma enak DNK-a, dvojajčni pa delijo približno polovico DNK, podobno kot ostali bratje in sestre.

Njihova teorija se glasi: če je eden od enojajčnih dvojčkov uspešnejši od brata ali sestre v drugem razredu, so zato krivi učitelji.

Znanstveniki so preučevali 280 parov enojajčnih in 526 parov dvojajčnih dvojčkov, v prvem in drugem razredu osnovne šole.

Če so bili učitelji, so bili geni otrok zares pomembni.

V primeru, da je bil eden od enojajčnih dvojčkov odličen v razredu dobrega učitelja, je bil izvrsten tudi drugi. No, v primeru, ko je bil eden od dvojčkov pri dobrem, drugi pa pri slabem učitelju, so otroci velikega genetskega potenciala pri slabših učiteljih dosegali zgolj povprečne rezultate.

Naslednji prispevek

Telesna aktivnost znižuje tveganje raka na dojki

13 junija, 2012 0