Friday, November 22, 2019
[Total: 0    Average: 0/5]

Preprečevanje teh mikrobioloških tveganj in ohranjanje vaše kuhinje ‘zdrave’ je preprosto vprašanje previdnosti pri ravnanju s surovo hrano. Tukaj je nekaj nasvetov, ki vam bodo pomagali varno ravnati in pripraviti neobdelana živila:  
 
• Naj bo vaša deska za rezanje čista. Medtem ko je nekaj polemik o tem, ali je boljša plastična ali lesena deska (študije podpirajo obe strani tega argumenta), je ključno to, da desko, kakršnokoli že, temeljito očistite. Ne glede na vrsto deske, ki jo uporabljate, je priporočljivo, da jo očistite z blagim milom med in po uporabi. Preden pa jo pospravite v predal, pa jo pet minut namakajte v raztopini kisa in vode. Nikoli ne režite hrane na deski, ki je že bila uporabljena za rezanje mesa, če je niste pred tem temeljito očistili. Še bolje je, da imate ločeni deski – eno za rezanje mesa in drugo za vse ostalo.
• Med in po uporabi očistite vse nože, preden se spravite rezati kaj drugega. Nikoli ne uporabljajte noža, ki ste ga pravkar uporabljali za meso, ne da bi ga najprej temeljito sprali. Še boljša ideja je, da razporedite vse nože in hrano, ki jo boste rezali, nato pa najprej razrežite vse meso, za tem pa ostalo. Namreč menjavanje mesa in zelenjave vas lahko zmede, in z lahkoto pozabite splakniti nož, preden zarežete v zelenjavo.
 
• Človek je ključni vir raznašanja bakterij po stanovanju, zato je zelo pomembno, da si ne pozabite umiti rok, preden se dotaknete stvari po hiši. Večkrat si umijte roke z blagim milom med in po pripravi hrane. Potem, ko ste dotaknil mesa, se ne dotikajte ničesar drugega, dokler si rok ne sperete.
 
• Tudi zelenjavo in ostalo hrano temeljito umijte. Ne pozabite: meso je najpogostejši vir okužbe, a to ne pomeni, da se zelenjava ne more okužiti na poti od vrta do vaše kuhinje. Predvsem listnata zelenjava kot je zelje, ohrovt, solata in podobne, so lahko dobro transportno sredstvo za bakterije.
• Bodite pozorni na to, kje pripravljate meso in katere površine so bile v stiku z njim. Te površine skrbno očistite takoj po stiku z mesom. Poskusite omejiti pripravljanje mesa na eno mesto (pult ali desko).

• Ne uporabljajte gobe za brisanje površin na katerih je bilo meso. Ti materiali bodo potem postali leglo bakterij, ki jih boste veselo trosili naokoli, ko boste želeli skrbno pobrisati mizo ali pult. Namesto gobe zato uporabite raje papirnate brisače za čiščenje mesa in jih zavrzite takoj po uporabi.

• Četudi gobe niste uporabili za brisanje površin v stiku z mesom, jih lahko očistite tako, da jo postavite v mikrovalovko in ‘kuhate’ pri polni moči vsaj eno minuto. Kot naravni rezervoarji vlage, so spužve so glavni razlog za ‘vzrejo’ vseh bakterijskih vrst, ki se bodo nato razširila po vsej kuhinji. Redno tudi perite brisače in krpe za brisanje posode.  

• Ne servirajte hrane na isti krožnik na katerem ste jo pripravljali. Na primer: večna napaka je, da že pečeno meso na žaru odnesemo v isti posodi, kot smo malo prej prinesli surovega. Prav tako ne servirajte živil v posodi, ki je bila uporabljena za mariniranje, razen če je bila hrana v tej posodi tudi skuhana/spečena.
Občasno se zgodi, da nekdo v družini praznuje rojstni dan ali pa se približuje praznik, gostitelj pa ste vi. V takih primerih se pripravlja veliko različnih jedi za veliko družbo. Takrat je težko nadzorovati sebe in druge, če vam morebiti kdo pomaga, da bi kuhinjo sproti ohranjali čisto. Zato je priporočljivo da celotno kuhinjo po opravljeni gostiji temeljito sčistite in razkužite. Toda previdni bodite pri izbiri čistil. Veliko antibakterijskih čistil je škodljivih za okolje. Če ne najdete antibakterijskega izdelka, ki vsebuje varen vodikov peroksid ali nestrupena eterična olja, lahko varno razkužite površine tako, da jih najprej obrišete s krpo na katero ste kanili nekaj kapljic kisa, nato pa na te površine razpršite s 3-odstotno raztopino vodikovega peroksida. (Upoštevajte, da vodikov peroksid ne sme biti izpostavljen direktni svetlobi. Zato steklenico hranite v temnem prostoru.)

Komentarji
Kategorija:   Novice, Urejanje doma
Naslednji prispevek

Zdrav, naraven spanec

junij 13, 2012 0