Monday, July 15, 2024
3 februarja, 2023 SPONZORIRANA OBJAVA

Bolečine v kolku – kje se skriva dejanski vzrok težave?

By 0 1069 Views

Vzroki za bolečine v kolku so lahko različni ter predvsem odvisni od starosti bolnika. Na primer, ob rojstvu je najpogostejši prirojeni izpah kolka, pri nekoliko starejših otrocih pa vnetje sklepne ovojnice, Perthesova bolezen ali epifizioliza kolka. Na drugi strani pa je pri odraslih vzrok za bolečine v kolku  najpogosteje obraba kolka (artroza). In v tem članku bomo podrobneje pogledali, kaj se dogaja v telesu, da se pojavi bolečina v kolku pri odraslih osebah.


Če si predstavljate, ima naš kolčni sklep določeno mero gibljivosti, ki jo preverjamo z merjenjem notranje in zunanje rotacije v kolku. Ta gibljivost kolka, nam dejansko omogoča naravno obliko gibanja. Če pa mi to gibljivost zaradi takšnih ali drugačnih razlogov izgubimo, bomo to prepoznali v zmanjšani vrednosti notranje in zunanje rotacije. Izgubimo jo lahko zaradi neaktivnega sedečega načina življenja, resnega treniranja določene športne panoge, predispozicij … ipd.

Posledično, da se bomo mi lahko še naprej normalno gibali, bo telo to gibljivost “umetno” ustvarilo na način, da bo prekomerno zategnilo določene mišice (npr.: zategnjenost vratu, bolečina v križu …), orientiralo sklepe v nepravilne položaje itn. Temu pravimo kompenzacije.

Težava nastane takrat, ko se v našem telesu nabere toliko kompenzacij, da le-te privedejo do pojava bolečine ali celo poškodbe, na primer bolečine v kolku. Predstavljajte si … vedno manjši obseg gibljivosti kolka, prisili okoliške strukture (npr.: tkiva, mišice in kosti), da se začnejo gibati in delovati na nepravilen način. S časoma je vedno manj prostora v sklepu, kar znotraj sklepa povzroči pritisk ene sklepne površine na drugo. In takšno dolgotrajno preobremenjevanje sklepnih površin med gibanjem, privede do obrabe hrustanca. Posledično se pojavijo bolečine, ki pa nam onemogočajo normalno premikanje in celo ležanje na boku.

In kako sedaj te bolečine v kolku učinkovito odpraviti?

Prisotne bolečine bomo najlažje odpravili na način, da naslovimo dogajanje na področju medenice in prsnega koša. Se pravi, da z ustreznimi vajami začnemo postopoma odpravljati prisotne kompenzacije in si s tem povrniti naravni obseg giba v kolku, zadostnega za normalno gibanje. Najlažje to storimo tako, da se naučimo pravilne aktivacije stranskih trebušnih mišic in pravilnih kontaktov stopala. Zakaj?

Ker nam pravilni kontakti stopala omogočijo ustrezen prenos sil skozi koleno in kolk vse do medenice, aktivacija stranskih trebušnih mišic pa učinkovito razporeditev teh sil po telesu. In tega se najlažje naučimo najprej skozi enostavne statične vaje, nato pa vse to prenesemo v zahtevnejše dinamične oblike gibanja (npr.: počep, mrtvi dvig, skoki ipd.).

Kot lahko vidimo, se vzrok bolečine v kolku se dejansko skriva v naši medenici. In da mi to bolečino odpravimo na dolgoročno učinkovit način, moramo nasloviti dogajanje na področju naše medenice. Vse to lahko učinkovito storimo preko ustreznih vaj, ki pa prilagodimo telesni strukturi in zmogljivosti posameznika.

 

Kategorija:   zdravje