Saturday, September 21, 2019
[Total: 0    Average: 0/5]

Poznamo kar nekaj študij, ki so se ukvarjale z raziskovanjem fibromialgije v nosečnosti. Pri ženskah z že diagnosticirano boleznijo nosečnost še nekoliko poslabša simptome bolezni, ki so pogostejši v prvem tromesečju nosečnosti.

Ali je stres povezan z razvojem bolezni v nosečnosti?

Tako čustveni kot fizični stres sta, ne glede ali ste noseči ali ne, ena izmed glavnih sprožilcev fibromialgije. Nosečnost, priprava na porod, pogostejši pregledi pri ginekologu… že sami po sebi pogosto predstavljajo resne stresne dogodke.  Z nosečnostjo pa se dogajajo tudi velike spremembe v delovanju endokrinega sistema, pojavijo se spremembe v ravnovesju hormonov estrogena, progesterona, kortizola in ostalih hormonov, ki ravno tako vplivajo na pojavnost bolezni.  

Zdravila za lajšanje simptomov fibromialgije v nosečnosti

Nobeno zdravilo za lajšanje simptomov fibromialgije, za jemanje v nosečnosti ni popolnoma varno. Zdravniki bodočim mamicam priporočajo, da se zdravilom (antidepresivom in analgetikom) odpovedo že pred samo nosečnostjo. V nosečnosti se za lajšanje simptomov bolečine sicer priporočajo analgetiki, ki  vsebujejo paracetamol, kljub temu pa se je bolje izogniti vsem zdravilom. Še preden se odpoveste kateremkoli zdravilu se o načrtu posvetujte z vašim ginekologom ali družinskim zdravnikom. Dobro se pripravite že pred samim spočetjem.

Priporočljivo zdravljenje

Lajšanje simptomov napadov fibromialgije se v nosečnost lahko lotite na več načinov. Terapije vključujejo masažo, telesno aktivnost, jogo, pilates, meditacijo in počitek. Težave z utrujenostjo ali bolečino rešite vsaj z 20 – 30 minutnim počitkom dva ali trikrat na dan. Za lajšanje bolečin v mišicah ali sklepih, na bolečem mestu aplicirajte tople obkladke ali toplo prho. Temperatura vode naj bo podobna telesni temperaturi ali nekoliko nižja. V terapijo vključite lažje raztezne vadbe.  

Pomembnost vadbe

Telesna aktivnost omogoča ohranjanje kondicije, krepi mišice, ohranja sklepe, ter zaradi višjega izločanja seratonina krepi razpoloženje. Seratonin je tkivni hormon, ki ima v telesu nalogo živčnega prenašalca ali nevrotransmitra, ki je tesno povezan z epizodami fibromialgije. Živčni prenašalci so kemikalije, ki pošiljajo posebna sporočila med celicami. V možganih se nahaja zgolj majhen odstotek, kljub temu pa velja za ključni hormon pri uravnavanju razpoloženja. Kronični stres lahko inhibira izločanje seratonina, zniža se njegova vsebnost v organizmu kar vodi do agresije in občutka depresije. Neaktivno življenje lahko vpliva na nižjo vsebnost. Višje vrednosti seratonina pa so povezane s tesnobo in zaspanostjo.

Nihanje razpoloženja

Menstrualni cikel, menopavza ali rojstvo otroka vplivajo na neposredno delovanje nevrotransmitrov. Prav zato so ženske bolj dovzetne za stanje nihanja razpoloženja. Na vsebnost seratonina pa lahko pozitivno vplivajo še drugi dejavniki kot so sončna svetloba, določena z ogljikovimi hidrati bogata živila, nekateri hormoni in telesna aktivnost. Sama telesna aktivnost deluje kot pomirjevalo, ter pomaga pri višji vrednosti seratonina v možganih. Raziskave so potrdile, da lahko s telesno aktivnostjo povečamo vrednosti adrenalina in noradrenalina, ki botrujeta večji budnosti.

Vaje med nosečnostjo

Plavanje je v nosečnosti zagotovo ena boljših rekreativnih metod. Topla (ne vroča) bazenska voda  lajša bolečine, samo plavanja pa krepi mišice, ter ohranja močne in prožne sklepe. Priporočamo še jogo, pilates, masažno kopel (spet v topli in ne vroči vodi) in kolesarjenje na sobnem kolesu.

 

 

Komentarji
Naslednji prispevek

Tveganje pasivnega kajenja v nosečnosti

september 7, 2015 0