Friday, December 9, 2022
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

S katero prehrano lahko nadomestimo farmakološke pripravke omenjenih elementov:


Jogurt

Večina ljudi vitamin D prejme ob izpostavljanju sončnim žarkom, lahko pa ga vnesemo tudi s hrano bogato z omenjenim vitaminom. Lonček jogurta lahko zadovolji večino dnevne potrebe po kalciju. Številne mlekarne proizvajajo lahko jogurte, ki vsebujejo 30% dnevnih potreb po kalciju in 20% dnevnih potreb po vitaminu D.

Mleko

Več je razlogov, zakaj je mleko s kalcijem tako bogato živilo. 250 ml mleka, z nižjo vsebnostjo maščob, ima 90 kalorij, nudi pa 30% dnevne potrebe organizma po kalciju. Izberite mleko z višjo vsebnostjo vitamina D in ubili boste dve muhi na mah.

Sir

Sir je bogat vir kalcija, kar pa še ne pomeni, da ga lahko jeste v večjih količinah. Samo 40 g sira zadosti 30% dnevnih potreb po kalciju. Večina sirov vsebuje nekaj vitamina D, vendar daleč premalo, da bi zadostili dnevne potrebe organizma.

Sardine

Ribe, ki jih najpogosteje najdemo v konzervah, vsebujejo presenetljivo veliko količino vitamina D in kalcija. Res, da vas lahko vonj sardin v pločevinki posadi na zadnjo plat, vendar preizkusite svoje kulinarične spretnosti in ribice vmešajte v testenine ali solato.

Jajca

Kljub temu, da eno jajce zadovolji zgolj 6% dnevnih potreb po vitaminu D, so zelo praktične za vnos tega vitamina. Bodite pozorni, vitamin D se nahaja v rumenjaku, tako da se z lahkoto odpoveste kalorično bogatemu beljaku.

Losos

Lososovo meso je znano ‘skladišče’ omega-3 maščobnih kislin, že samo 85 g njegovega mesa vsebuje več kot eno dozo dnevnih potreb organizma po vitaminu D. Osrečite svoje srce in kosti, ter jejte lososa.

Špinača

Se vam po zaužitih mlečnih izdelkih dviguje? Poskusite špinačo, ki je prav tako bogat vir kalcija. Ena skodelica kuhane špinače vsebuje 25% dnevnih potreb po kalciju, je bogat vir železa in vitamina A.

Tuna

Tuna je še ena izmed rib, bogata z omega-3 maščobnimi kislinami in vitaminom D. 85 g konzervirane tune vsebuje 154 IU, ali okoli 40% dnevnih potreb po vitaminu D.

Pomarančni sok

Sveže iztisnjen pomarančni sok ne vsebuje niti vitamina D niti kalcija, vendar njegove kisline pomagajo pri razgradnji kalcija. V kolikor pomarančni sok kupujete, poiščite sok z dodatkom vitamina D in kalcija. Kljub vsemu pa je najboljši naravni, doma iztisnjeni pomarančni sok.

Komentarji
Kategorija:   Novice, Žensko zdravje
Naslednji prispevek

Telesna aktivnost po porodu

26 marca, 2013 0