Sunday, September 23, 2018
[Total: 2    Average: 3.5/5]

Etiologija

V vsakem trenutku na lasišču raste približno 90% las, 10% las pa je v remisiji oz. fazi počitka. Padec hormonov po porodu, ter vzpostavitev ponovne harmonizacije endokrinega sistema pa bosta povzročila izgubo nekaj večjega števila las. Poporodna izguba las seveda ne bo povzročila težave z videzom ali plešavostjo, vendar je zaradi gostote izpadlih las na glavniku ali krtači zelo moteča, mlade mamice izpadanje las prestraši, še posebej če vzamemo v obzir večjo izgubo las med samo nosečnostjo. V kolikor izpadanje las povzroči plešavost se posvetujte s svojim zdravnikom. Večja izguba las med nosečnostjo je ponavadi znak pomanjkanje vitaminov. Izpadanje las se umiri nekje v treh ali štirih mesecih, ko vaš endokrini sistem po nosečnosti in porodu ponovno vzpostavi normalen hormonski cikel. Prav to vračanje hormonov na normalno raven pa je odgovorno za izpadanje nekoliko večje količine las.

Lajšanje simptomov

Izpadanje las je neprijetno in moteče, lahko ga nekoliko omilite na naslednje načine:

·         Vsakodnevno prehrano obogatite z vitaminsko bogatim sadjem in zelenjavo, ki spodbujajo rast las in hranijo folikle. Rast spodbujajo tudi vlaknine in antioksidanti.

·         Če se le da se odpovejte sušilcu in likalniku za lase. Lasišče si sušite pri nižji temperaturi.

·         Mokri lasje so najbolj krhki in dovzetni za poškodbe. Uporaba krtače naj bo nežna, s česanjem nežno odstranite nastale vozličke.

·         Nosite spuščene lase. Kitke in čopi povečujejo stres in napetost lasnih korenin.

·         Uživajte živila ali prehranske dodatke z vitamini A, B6, B12 in cinkom, ki spodbujajo zdravje lasnih mešičkov.

·         Za umivanje las uporabljajte šampon, ki vsebuje biotin in silicijev dioksid

Za vas je zagotovo najpomembnejši podatek ta, da je izpadanje las povsem normalen poporodni fiziološki proces. Lahko ga nekoliko omilite, preprečiti ga ni mogoče. Za svoje zdravje in zdravje vašega otroka naredite vse kar zmorete in kar je v vaši moči. Vzemite na znanje, da boste za svoje zdravje najbolje poskrbele same. 

Kategorija:   Novice, Po porodu
Naslednji prispevek

Hranjenje dojenčka z nizko porodno težo

junij 27, 2014 0