Sunday, November 27, 2022
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Z leti ženske veliko hitreje izgubljajo mišično in kostno maso. Ob nastopu menopavze se zaradi spremembe v hormonskem ravnovesju pojavijo tveganja povezana z osteoporozo, osteoartritisom in drugimi s kostmi povezanimi obolenji. Nižja vsebnost estrogena povzroča krhkost kosti, ki se ob padcih pogosteje zlomijo, ter poveča verjetnost kardiovaskularnih obolenj.


Prav zaradi že znanih dejavnikov je potrebno več pozornosti nameniti spremembi življenjskega sloga: prehrani in fizični aktivnosti. V koliko spadate med v skupino žensk, ki je že dopolnila 35 let, vam v branje ponujamo nekaj preventivnih nasvetov:

·         Fizična aktivnost: pet dni v tednu si vsaj 30 minut časa odtrgajte za redno telesno vadbo. Optimalna telesna teža poskrbi za boljšo preventivo in nižjo obolevnost.

·         Fitnes: je za ženske v srednjih letih odlična izbira telesne vadbe. Gradi mišično maso, izboljša presnovo, fleksibilnost in ravnotežje. Prav tako krepi kosti in onemogoča njihovo krhkost.

·         Kalcij: v redno prehrano vključite s kalcijem bogata živila. Mleko in mlečni izdelki z nižjo vsebnostjo maščob so zagotovo najboljši vir kalcija, v kolikor uživate zgolj vegansko prehrano jejte zelenolistnato zelenjavo, brokoli, špinačo in ohrovt. Odličen vir kalcija so tudi pomaranče in sok iz sveže iztisnjenih pomaranč.

·         Vitamin D: je potreben za boljšo absorpcijo kalcija v osteoklast. Izbirajte živila s kalcijem in dodatkom vitamina D. Tudi sprehodi po soncu povečajo vsebnost vitamina D v organizmu.

·         Izogibajte se živilom z visoko vsebnostjo transmaščobnih kislin in holesterola. Ocvrta hrana, hitra prehrana in mesno predelana hrana redijo in povečujejo tveganje za nastanek kardiovaskularnih obolenj.

·         Omega 3 maščobne kisline: losos je odličen vir omega-3 maščobnih kislin, ki so dobre za boljše počutje in kardiovaskularno zdravje.

·         Za vmesne obroke raje zaužijte oreščke, sveže sadje ali surovo zelenjavo, izogibajte se sendvičem in drugi nezdravi hrani.

·         Sladkor: zmanjšajte vnos sladkorja

·         In najpomembnejše: ne dovolite da vas ujame stres. Stres pospeši procese staranja, povzroča holesterol  in številne druge zdravstvene težave. 

Komentarji
Kategorija:   Nasveti, Novice
Naslednji prispevek

Ste pripravljeni na hišnega ljubljenčka

10 marca, 2014 0