Monday, September 24, 2018
december 28, 2017

Kako izničiti ali vsaj omiliti posledice prazničnega prenajedanja?

By 0 398 Views
[Total: 2    Average: 3.5/5]

Žal je praznično prenajedanje neke vrste športna disciplina, ko kar ne gre brez tega, da ne bi posegali po različnih in številnih dobrotah, ki so na voljo na domačih mizah. Rezultati tega športa pa žal ob nobeni priložnosti niso dobri za naš organizem. Poleg slabe vesti, ki se nam oglaša, je tukaj še slabo počutje, dodatni kilogrami, zakisanost telesa, zgaga, bolečine, napenjanje, prebavne motnje, želodčne težave in še bi lahko naštevali. Vsi ti simptomi nam sporočajo, da je bila organizmu tekom praznikov narejena precejšnja škoda, zato je pravilno, da telo razbremenimo, ga očistimo vseh toksinov in ga ponovno spravimo v ravnovesje. Z eno besedo – naše telo in organizem potrebujeta razstrupljanje.

Pozitivne posledice razstrupljanja

Razstrupljanje organizma oziroma telesa ima ogromno pozitivnih lastnosti. Le-to odpravi nakopičene toksine iz jeter, črevesja in limfe in deluje na organizem poživljajoče. Če se razstrupimo, namreč nismo več konstantno utrujeni, pogostost glavobolov se zmanjša, prebava se uredi in kar naenkrat imamo veliko več energije za vsakodnevne obveznosti. Z razstrupljanjem okrepite tudi svoj imunski sistem, kar pomeni manjšo pogostost prehladov in bolezni, dolgoročno pa s tem preprečite tudi bolj huda bolezenska stanja. Pozitivne spremembe razstrupljanja pa ne vplivajo samo organizem, temveč se odražajo tudi na zunanjem videzu, saj se polt polepša in sčisti, nohti in lasje pa so močnejši in bolj sijoči.

Na kakšen način se lahko razstrupim?

V času razstrupljanja je potrebno v telo vnesti čim manj industrijsko predelane hrane in čim več svežih živil in jedi pripravljenih z blago toplotno obdelavo (kuhanje na pari ali dušenje). Pri tem morate vedeti, da morate vseeno jesti kvalitetno in raznoliko, saj razstrupljanje ne predstavlja stradanje telesa, temveč njegovo regeneracijo. V nadaljevanju je nekaj preprostih, a učinkovitih napotkov za uspešno razstrupljanje telesa.

·         Pijte veliko navadne vode, vode z limono ali vode z glino

Pijte, pijte in še enkrat pijte! Povsem v redu je, če pijete navadno vodo, ki spodbudi delovanje vaših ledvic in s tem čiščenje odpadnih snovi iz telesa. Še boljše pa je, če vsako jutro spijete kozarec mlačne vode s sveže iztisnjenim limoninim sokom. Preprost napitek, ki naj postane vaša stalnica, pripomore k temu, da se pH telesa uravna, saj limona, čeprav je kisla, v telesu deluje bazično in diuretično, zato bo iz vašega telesa odstranila odvečne toksine. Če vam kisel okus limone ni najbolj povšeči, lahko poizkusite tudi z jutranjim pitjem vode z glino. Glina je namreč odlično sredstvo za čiščenje nakopičenih strupov v črevesju, je pa potrebna vsaj 3 tedenska vztrajnost, saj čiščenje z glino poteka postopoma. Napitek pripravite tako, da že zvečer v glinen lonček zamešate žličko gline v prahu in dva decilitra vode, premešate in pokrijete in pustite počivati čez noč. Zjutraj, ko se zbudite, vodo popijete na tešče, glineno usedlino pa odlijete stran.

·         Jejte raznoliko, a zdravo hrano bogato z vlakninami

Razstrupljanje organizma bo najhitrejše in najbolj učinkovito, če se boste nekaj dni strogo držali priporočenega režima prehrane. Vsaj dva dneva bi morali jesti samo surovo sadje in zelenjavo, polno vlaknin, ki spodbudi prebavo in iz telesa izloči škodljive strupe, telo pa se s tem ponovno napolni z energijo. Priporočeno je, da pojeste veliko kivijev, sliv, marelic, fig, hrušk, jabolk, stročnic, žit, nikakor pa ne pozabite niti na zelje v vseh oblikah. Zelo dobrodošli so tudi naravni in nesladkani jogurti, ki pomagajo ponovno uravnovesiti črevesno floro in pa tople zelenjavne juhe. Le-te so zelo učinkovite in predvsem tudi zdrave, saj iz telesa odplaknejo škodljive snovi, nas kljub malo kalorijam ravno prav nasitijo in v teh hladnih dneh tudi prijetno pogrejejo.

·         V svoj vsakdan vključite več športne aktivnosti

Pri razstrupljanju telesa igra veliko vlogo tudi telesna aktivnost, ki po večdnevnem prenajedanju pride še kako prav. Telesna vadba namreč pospeši bitje srca, poživi prekrvavitev in spodbudi limfni sistem, kar pospeši izločanje strupov iz telesa. Med vadbo celice dobijo več kisika, hkrati pa se sproščajo tudi endorfini (hormoni, ki spodbujajo razpoloženje, zdravje in optimizem), zato ste posledično tudi boljše volje in polni energije. Če niste najbolj športni tip, lahko že z nekaj vsakodnevnimi sprotnimi vajami naredite veliko za razstrupitev telesa. Lahko na primer začnete že zjutraj z nekaj telovadnimi vajami, ki so bolj dinamične narave (počepi, skakanje s kolebnico, poskoki iz ene noge na drugo…) in nadaljujete z vsaj pol urnim gibanjem v naravi (sprehod ali kolesarjenje do službe, tek, sprehod na bližnji hrib…). Če ste bolj zagreti za šport, pa se še posebej priporoča kakšna bolj dinamična vadba, pri kateri se telo v celoti prepoti in razgiba, kar pospeši gibanje črevesja, ureja prebavo in krepi imunski sistem. Aktivni bodite vsaj dvakrat ali trikrat tedensko in tako pospešite razstrupljanje telesa.

·         Privoščite si savno in/ali kopel s slanico

Obstajajo tudi preprosti in hkrati prijetni načini razstrupljanja. V veliko pomoč pri čiščenju telesa je lahko tudi savna, še posebej finska in infrardeča, ki v teh mrzlih zimskih dneh še kako prija. Savnanje namreč spodbudi cirkulacijo krvi in telo pripravi k res močnemu potenju, s katerim se iz njega izločijo številne odpadne snovi. Poleg tega vroč zrak v savni sprošča mišice in krepi imunski sistem, ki je bil morda načet zaradi predprazničnega in prazničnega stresa. Razstrupljate in hkrati počivate pa lahko tudi v udobju doma. Pripravite si toplo bazično kopel z naravno morsko soljo in se v njej namakajte približno 10 minut. Slana kopel vas napolni z energijo, sprošča napete mišice, številni minerali, ki jih sol vsebuje, pa na telo delujejo bazično in torej pomagajo pri zakisanosti telesa, ki ga povzročata napačna prehrana in stres.

Vedeti morate, da je učinkovito razstrupljanje dolgotrajen proces in da rezultati ne bodo vidni kar preko noči, zato naj bodo zgornji nasveti zgolj dobronamerna popotnica za bolj zdrav vstop v novo leto in nadaljevanje le-tega.

Kategorija:   Nasveti, Novice
Naslednji prispevek

Kako izgleda postopek testiranja z NIFTY testom?

avgust 2, 2018 0