Saturday, September 19, 2020
september 15, 2020

Kako preprečiti urinsko inkontinenco v poporodnem obdobju?

By 0 100 Views
[Total: 0    Average: 0/5]

Urinska inkontinenca (UI) oziroma nehoteno nenehno uhajanje urina je pogosto zamolčana težava, ki prizadene velik del populacije, tako ženske kakor moške. Čeprav je pogostejša pri starejših, se z njo nemalokrat sooča tudi mlajša populacija.


UI je ena izmed posledic slabe funkcije mišic medeničnega dna, ki se pogosto pojavlja pri ženskah med nosečnostjo in po porodu ter s starostjo narašča. Nosečnost, porod in starost so torej dejavniki tveganja za pojav urinske inkontinence, vendar ne edini. Dejavniki tveganja za popuščanje mišic medeničnega dna so tudi težko fizično delo, prekomerna telesna teža, kronično zaprtje, stoječe delo, respiratorna obolenja, atrofija mišic medeničnega dna zaradi izgube estrogena, prirojena slabost vezivnega tkiva in telesna neaktivnost.

Dejavnikov tveganja za nastanek UI je torej več, med njimi pa tudi nosečnost in porod. Največ UI se pojavlja v tretjem trimesečju, saj se maternica poveča in postane težja, posledično pa se močno poveča pritisk na medenično dno. V nosečnosti nastopijo tudi hormonske spremembe, ki povzročijo, da mišice medeničnega dna postanejo ohlapne.

Keglove vaje

Okvare medeničnega dna, ki nastanejo v nosečnosti in po porodu, lahko ženskam poslabšajo kvaliteto življenja, zato je potrebno nastanek UI preprečevati. Za preprečevanje UI so pomembne vaje za krepitev mišic medeničnega dna oziroma tako imenovane Keglove vaje. Keglove vaje so namenjene za krepitev mišic, ki podpirajo sečnico, mehur, maternico in debelo črevo. Vaje pomagajo predvsem tistim ženskam, ki jim urin vedno uide takrat, ko zakašljajo, kihnejo, dvignejo težje breme, hodijo po stopnicah, med plesom, tekom. Seveda pa je treba Keglove vaje pravilno izvajati, če želimo doseči dober rezultat.

S pravilnim delovanjem ter okrepljenimi mišicami se lahko skrajša in izboljša tudi porod. Ženske naučimo, da zavestno stisnejo mišice medeničnega dna, kot da bi poskušale zaustaviti mokrenje. Ženske se tega najlažje naučijo med uriniranjem. Je pa potrebno poudariti, da med uriniranjem le občasno nadzirajo pravilno izvajanje vaj in stalno ne prekinjajo curka, saj to lahko privede do motenj v uriniranju. Ženske morajo vaditi vztrajno, vsak dan, saj se prvi rezultati pokažejo šele po treh mesecih.

Eden od pogojev, da je trening mišic medeničnega dna uspešen, je, da oseba zna oziroma zmore pravilno skrčiti prave mišice. Zato je treba trening izvajati v funkcionalnih položajih (sede, stoje).

Dolgi in kratki stiski

Vaje za krepitev mišic medeničnega dna izvajamo s pomočjo tako imenovanih dolgih in kratkih stiskov:

  • Dolgi stiski: ženska stisne mišice in zadrži stisk. Sledi enako dolg odmor ali dvakrat daljši, kot je bila napetost.
  • Kratki stiski (mežikanje): izvede se ista vaja, pri tem naj bodo kratki stiski brez zadrževanja. Enako kratek je tudi odmor – pavza med stiski.
  • Kombinacija dolgih in kratkih stiskov: ženska stisne mišice medeničnega dna in napetost zadrži vsaj 5 sekund. Na koncu stiska še trikrat na hitro pomežikne z mišicami medeničnega dna. Mišice nato sprosti. Vajo ponovi trikrat.

Nosečnice se morajo zavedati, da je UI težava, na katero lahko vplivamo ter jo ob rednem, vztrajnem in pravilnem treningu mišic medeničnega dna celo odpravimo.

 

Katarina Gajšek

Komentarji
Kategorija:   Po porodu, Rekreacija