Monday, May 20, 2024

Za rast in izgradnjo zdravih, čvrstih in lepih zob je pomembna pravilna, raznovrstna prehrana, bogata s kalcijem, fosforjem in fluorom. Poškodbe zobne sklenine omogočajo izgubo dveh najpomembnejših mineralov iz katerih so grajeni zobje, kalcija in fosforja. Proces gnitja zob se prične. Gnitju zob so bolj izpostavljeni posamezniki, ki med glavnimi obroki pogosto uživajo sladkarije, sladke napitke in prehrano, ki se lepi na zobe.


Mleko in mlečni izdelki vsebujejo največ kalcija in fosforja. Fluor krepi zobno sklenino in pospešuje obnavljanje zob s kalcijem in fosforjem. S hrano in vodo v glavnem ne zaužijemo dovolj fluora, zato ga moramo zagotoviti na drug način.

V času šolanja, je poleg vsakodnevnega umivanja zob z zobno kremo, ki vsebuje fluor, koristno občasno umivanje zob s fluorovimi preparati. Gnitje zob lahko enostavno preprečimo z uživanjem pravilne prehrane in rednim umivanjem zob. Raznovrstna prehrana, ki zagotavlja dovolj energije in hranljivih snovi, ter dnevno pitje mleka, bosta zadostila telesni potrebi po kalciju in fosforju. Sladkarije, tortice in sladki napitki so najhujši povzročitelji gnitja zob. Če vseeno ne morete brez njih, jih zaužijte skupaj z glavnim obrokom in nikakor ne med obroki, ali pred spanjem. Namesto sladkarij raje vzemite sadje, trd sir, ali pecivo pečeno iz polnozrnatih žit.

Redno, vsaj dvakrat dnevno umivanje zob z zobno pasto, ki vsebuje fluor, bo zagotovo preprečilo marsikatero nepotrebno in neprijetno bolečino zob.

Kategorija:   Nasveti, Novice
Naslednji prispevek

Očetje v Sloveniji

13 junija, 2012 0