Sunday, April 21, 2024

Telesna temperatura nosečnic je že v osnovi nekoliko višja, potenje oz. hlajenje telesa je ob visokih temperaturah še toliko bolj intenzivnejše, zato v najbolj vročih dneh omejite svoje dejavnosti. S potenjem izgubljate telesno tekočino z njo pa tudi minerale in vitamine, zato izgubo kompenzirajte s pitjem, vodi dodajte sokove iz sveže iztisnjenega sadja, ki so v pomoč pri regeneraciji telesa in ponovni oskrbi telesa z minerali in vitamini. Po opravkih se torej raje odpravite zjutraj ali zvečer, ko so temperature nekoliko zmernejše.


Izpostavljanje sončnim žarkom

Sončenje v najbolj intenzivnih sončnih urah ne priporočamo nikomur. Pretirano izpostavljanje sončnim žarkom v nosečnosti, zaradi samih endokrinih sprememb v nosečnosti, povzroča rdečico in prekomerno izločanje melanina, ki povzroča nenaravno pigmentiranje kože. Koža je v tem sicer lepem obdobju tudi bolj dovzetna za opekline. Močna sončna svetloba lahko povzroča omotičnost in vrtoglavice, zato se je med enajsto in šestnajsto bolje izogniti njenemu nevarnemu sevanju. Na morju ali zunanjem bazenu poskrbite za zaščito svoje kože in predvsem poiščite senco.

Ohladite in spočijte se

Plavanje v nosečnost je ena izmed najmanj invazivnih in najbolj prizanesljivih oblik rekreacije v nosečnosti. Plavanje vas bo ohladilo, ter sprostilo otrdele sklepe in  mišice. Če v bližini ni ne morja ne bazena pa se ohladite pod domačim tušem. Vzemite si čas za vsakodnevni popoldanski počitek. V poletnem času je pogosta težava v nosečnosti otekanje nog, ki jo imenujemo fiziološki edem. Noge podložite z blazino ali žimnico, tako boste izboljšale prekrvavitev in zmanjšale oteklino. Že sama nosečnost telo fizično izčrpa, v kombinaciji z visoko temperaturo zraka pa se utrujenost samo potencira. Naj vam nebo nerodno in za pomoč pri vsakodnevnih opravilih pokličite sorodnike ali prijatelje.

Prehrana

Hrana naj bo barvita, bogata s sezonskim sadjem in svežo zelenjavo, izogibajte se živilom, ki vsebujejo trans-maščobne aminokisline (predvsem svinjsko meso in mesno predelani izdelki). Reducirajte vnos soli (ne smete pa se ji povsem odpovedati, vsaj vsebuje jod, ki je potreben za razvoj ploda in normalno delovanje ščitnice), preveč soli lahko povzroči določene presnovne motnje v telesu, ki se kažejo kot že prej omenjen fiziološki edem. Izogibajte se diuretikom (predvsem kava, zeleni čaj in alkohol – v nosečnosti se jim je že tako bolje izogniti), ki povzročajo pospešeno izločanje vode in s tem izgubo elektrolitov.

Oblačila in obutev

Nosite udobna, široka in svetla oblačila tkana iz naravnih materialov, ki odbijajo sončno svetlobo. Izogibajte se predvsem v pasu ozko krojenih oblačil. Obutev naj bo udobna in ponavadi število večja od običajne konfekcijske številke čevljev. Za lažji porod po 31. tednu nosečnosti ženski endokrini sistem prične izločati hormon relaksin, ki sprošča vezivna tkiva okoli sklepov, vendar se zaradi specifičnosti organizma ne more osredotočiti zgolj na vezivna tkiva medenice in spodnjih reber, ampak več ali manj deluje na vse sklepe. Prav ta hormon je odgovoren, da se večini nosečnic v zadnjem obdobju nosečnosti poveča stopalo.

Uživajte še zadnje tedne najlepšega obdobja v vašem življenju, miren porod, ter veliko zdravja in veselja z vašim novim družinskim članom – članico.

Preberite še:

Plavanje v nosečnosti

Nega zob v nosečnosti

Telesna priprava na porod

Magnezij v nosečnosti

Naslednji prispevek

Višje število možganskih kapi v nosečnosti

13 junija, 2012 0