Saturday, February 24, 2024

Mangan je mineral, ki se v zelo majhnih količinah nahaja tudi v človeškem telesu, kljub temu pa je prisoten pri številnih procesih. Pomaga pri boljši strukturi okostja, od njega je odvisna absorbcija kalcija, formiranje vezivnega tkiva, pravilno delovanje žleze ščitnice, tvorjenje spolnih hormonov, uravnavanje sladkorja v krvi, ter presnova maščob in ogljikovih hidratov. Zelo pomemben je tudi za normalno delovanje možganov in živčnega sistema.


Mangan je močan antioksidant, ki v telesu ‘lovi’ proste radikale, ter nevtralizira nastalo škodo. Pomanjkanje mangana lahko privede do povišanega krvnega tlaka in holesterola, bolezni srca, krčev, slabše kakovosti okostja, poslabšanja vida in izgubo spomina.

Živila, ki vsebujejo mangan so: avokado, semena, alge, črni in zeleni čaj, rozine, ananas, špinača, pomaranče, maline in zelenolistnata zelenjava.

Za starejše od 11 let se priporoča dnevni vnos mangana med 2,5 – 5 mg. Mangan se nalaga v ledvicah, trebušni slinavki in kar je najpomembneje v kosteh. Povprečna količina mangana v telesu odraslega človeka je 10 mg, nikakor pa ne sme narasti čez 20 mg.

Kategorija:   Nasveti, Novice
Naslednji prispevek

Replantacija mlečnega zobka

4 junija, 2013 0