Sunday, December 8, 2024

Marsikateri starš se znajde v precepu. Ali naj brezglavemu najstniku izpolni željo in ga ob zaključku šolskega leta nagradi s kolesom z motorjem, ali naj zgolj pogleda vstran, ter zamahne z roko češ: »Kar misli si!«


Seveda lahko zaupamo intuiciji in svojemu najstniku, da si vožnje s prijateljevim skuterjem ne bo dovolil, toda sami dobro vemo, da bo otrok izrabil prvo ponujeno priložnost, se z motorjem bežno spoznal in se z njim tudi zapeljal. Brez dvoma bo v ponujeni priložnosti in naglici poskušal narediti vtis na prijatelje, predvsem pa na simpatične vrstnice in po veliki verjetnosti brez izpita, ter ustreznega predznanja naredil začetniško napako, razbil prijateljev motor, z malo smole povil pločevino sosedovega avta, polomil kakšno kost, ter s svojo kožo onesnažil asfalt. Za zdravje in življenje svojega otroka je veliko bolje, vsem negativnim posledicam navkljub, da njegovi želji ugodimo. Ne smemo gledati samo na ta trenutek, zavedati se moramo, da bo otrok čez nekaj let zrasel v odraslo polnoletno osebo, ki si bo lahko motor kupila brez vašega privoljenja. Izkušnje, ki jih lahko vaš otrok dobi z vožnjo v prometu kot voznik kolesa z motorjem, so lahko ključna pri sledenju cestnega vrveža z veliko močnejšim motorjem, ki si ga brez ovir in seveda pridobljenih izkušenj, lahko privošči po dopolnjenem osemnajstem letu starosti.
Najprej poskrbimo za ustrezno kategorijo izpita:

Zakon pravi, da se lahko najstnik, ko dopolni 14. leto starosti, odpravi delati izpit kategorije H, kar pomeni, da lahko vozi motorno vozilo z dvema ali tremi kolesi, katerega delovna prostornina motorja z notranjim izgorevanjem ne presega 50 ccm in katerega hitrost na ravni cesti je konstrukcijsko omejena na največ 45 km/h.
Nakup ustrezne zaščitne opreme:

Preden najstnika zaupamo ustrezni avtošoli, poskrbimo za nakup ustrezne zaščitne opreme. Zakon obvezno predpisuje samo uporabo ustrezno testirane zaščitne čelade, kar pa je za pravo zaščito in varnost v cestnem prometu zagotovo premalo.

Pri nakupu ustrezne čelade moramo biti še posebaj pozorni na poreklo in izdelavo čelade. Kot pri vseh novejših izdelkih, se tudi pri nakupu motoristične zaščitne opreme vse prevečkrat pojavljajo izdelki sumljivih kvalitet, narejenih nekje v državah daljnega vzhoda. Tem, sicer poceni izdelkom, se je priporočljvo izogniti v velikem loku. Čelade niso ustrezno testirane na udarce, največkrat so sestavljene (zlimane) iz dveh delov, kar pri padcu zagotovo pomeni, da čelada poči in odleti na dva dela. Nič na svetu ni vredno več, kot je življenje naših otrok, zato pri nakupu čelade ne varčujemo!!! Kupimo čelado, ki je najstniku všeč in ustreza obliki njegove glave, ker je le to zagotovilo, da jo bo redno uporabljal.

Poleg zaščitne čelade je moder nakup še ostale zaščitne opreme. Proizvajalci motorističnih oblačil, so skupaj z modnimi oblikovnimi znamkami poskrbeli, da so njihova oblačila kljub všiti zaščitni opremi trendovska, prijetna za oko in dovolj raznovrstna, ter izstopajoča, da zadovolji zahteven najstniški okus. Ne smemo mimo ščitnika za hrbtenico (želvo), na komolcu in ramenih podloženo jakno, jeans hlače z všitki in zaščito iz kevlarja. Večino oblačil je všečno krojenih in so kot nalašč namenjena najstnikom, ki s svojim izgledom radi povedo več. S temi oblačili jim je obilica pozornosti zagotovljena!

Mogoče se nekaterim zdi, da je v prometni nesreči s tako nizko hitrostjo nemogoče dobiti hude telesne poškodbe in jim je nakup zaščitne opreme odvečen strošek, vendar se ti ljudje globoko motijo. Mladega motorista lahko zbije drugo vozilo, motorist lahko samo nesrečno zadane stebriček obcestne ograje in brez želve ali ustrezne čelade postane hrom…Še nasvet! Veliko bolje je in varneje je, da se odločimo za nakup cenejšega motornega kolesa in več denarja rajši zapravimo za ustrezno zaščito mladega motorista.
Šola varne vožnje:

Najstnika čimprej vpišemo v Šolo varne vožnje za motoriste, ki jih je v Sloveniji kar nekaj. V primerjavi z otrokovim življenjem je šola poceni dodatno znanje, ki mu bo dala veliko predznanja in izkušenj pri reševenju kritičnih situacij in vlila obilo samozavesti v vsakdanjem prometu. To, da se v Šolo varne vožnje vpisuje vse več motoristov z motorji višjih kubitur, pove vse o programski kakovosti teh šol. Najstniku naj ne bo nerodno, s svojim malim motorčkom vijugati med ogromnimi in nerodnimi motorji, največkrat vodenimi z zelo nespretnimi motoristi. Pravim motoristom ne bodo v posmeh, ampak za vzor, kako se že kot mladi motoristi, pripravljajo preživeti na naših morilskih cestah!
Varovala (blokade):

Vsi novejši 50 kubični motorji so opremljeni s tako imenovanimi blokadami, ki preprečujejo, da bi motorno kolo prekoračilo zakonsko omejeno hitrost 45km/h. Zaradi moči današnjih 50 kubičnih motorjev, najvišja hitrost z odstarnjeno blokado hitro naraste na 80km/h. Za voljo zdravja naših otrok in vsebine naše denarnice, blokad ne odstranjamo ne mi, ne pooblaščeni serviser. Kazni za nezakonit poseg v motor so precej visoke!
Srečno vožnjo:

Največji vzor in vodilo našim otrokom smo seveda starši. Opozarjamo jih v pomembnost nošenja zaščitne opreme, spremljanja drugih udeležencev v prometu, previdne vožnje.. Spremljamo jih ali med vožnjo uporabljajo ustrezno zaščitno opremo…Če vozijo sopotnika, naj vsaj s čelado poskrbijo tudi za njegovo varnost. Še enkrat svetujem obisk Šole varne vožnje, kjer bo radovedni najstnik dobil obilo pravih informacij od izkušenih motoristov, ki bodo zagotovo pomenile več, od našega vsakdanjega “bevskanja”. Poskušajmo slediti priporočilom, izločimo čimveč negativnih vplivov in dejavnikov, sicer se lahko naše življenje, kaj hitro spremeni v najhujšo nočno moro.

Še enkrat: SREČNO

Kategorija:   Najstniki, Novice
Naslednji prispevek

Modne na plaži

13 junija, 2012 0