Wednesday, February 8, 2023
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dejstvo je da športne aktivnosti zahtevajo kar nekaj časa, katerega si v poletnih mesecih nekoliko lažje utrgamo saj je dnevni urnik malenkost bolj sproščen poleg tega nas po končanem delavniku pričaka sončna svetloba, ki kar kliče po aktivnostih, kar pa za turobne zimske mesece težko trdimo.


Vendar pa je za dobro telesno kondicijo potrebno skrbeti preko celega leta, saj le z redno  ciljno usmerjeno vadbo lahko lahko dosežemo zavidljive rezultate pa naj bo to pridobitev tekaške vzdržljivosti za maraton, oblikovanje postave ali pa izguba odvečne telesne teže.

Torej kolikokrat na teden vaditi? Seveda je to odvisno od mnogo dejavnikov, vendar velja da vadba 3x tedensko po eno uro lahko opredelimo kot redno telesno aktivnost z mnogimi pozitivnimi posledicami na organizem. Seveda ima tudi vadba 2x tednsko  ugoden vpliv na telo, vendar se je za resnejše cilje potrebno posluževat pogostejše vadbe saj vadba 2x tednsko ne predstavlja telsu dovolj velikega dražljaja  na katerega bi se odzval.

Različna vadba predstavlja telesu različen stres na katerega se telo specifično prilagodi. Zato je nujno da je vadba  vsmerjena in vodena proti željenemu cilju.

Naštejmo  le nekaj pozitivnih  prilagoditev, ki se zgodijo v telesu kot posledica redne vadbe.

Izgubljali boste odvečno telesno maščobo , povečal se bo prečni presek vaših mišic, izboljšala se bo medmišična in znotrajmišična koordinacija, povečala se bo aktivacija mišičnih vlaken, povečala se bo gostota kosti  vezi in kite bodo postale močnejše in prožnejše, metabolizem se bo pospešil, srčni utrip v mirovanju bo manjši, srčni utrip pri submaksimalnem naporu bo manjši, srčni utrip pri maximalnem naporu bo dosegal višje vrednosti.

Če prilagoditve prenesemo v vsakdanjik to na kratko pomeni, da bistveno lažje in manj stresno opravljate vsakodnevne obveznosti.

Kakšna je optimalna vadba je v na kratko nemogoče opisati saj gre za izjemno obsežen pojem, ki je odvisen od mnogih dejavnikov. Pa vendar, vadba naj poteka kontinuirano, izvajajte tako vaje za moč (predvsem vaje za večje mišične skupine), raztezne vaje, vaje za stabilizacijo trupa kot tudi kardio vaje.

Če želite v mrzlih mesecih optimalno izpeljati tovrstni trening vam ostane rešitev z imenom fitness. Prednosti fitnesa so, da ga lahko obiščete kadarkoli in niste vezani na uro, ter da imate v enem prostoru vse pripomočke in naprave potrebne za optimalno izvedbo treninga.  V primeru da ste med tistimi, ki jih množični fitnesi odbijajo pa si z nekaj majhnega vložka  lahko doma uredite zelo kvalitetno vadbeno okolje.  Vedite, da za kvalitetno vadbo potrebujete mnogo manj orodij kot mislite.

Vsekakor pa vam priporočam posvet s strokovnjakom, ki vam bo znal svetovati tako na področju vadbe, prehrane kot tudi opreme vašega domače telovadnice, saj vam bo tako prihranjeno mnogo nepotrebnega truda, časa in denarja.  
3 ure na teden je zelo malo v primerjavi s tem kar pridobite!

Članek objavljen v Pravem vodiču za starše

Komentarji
Kategorija:   Nasveti, Novice
Naslednji prispevek

Z masažo do ploskega trebuha

13 junija, 2012 0