Thursday, May 16, 2024

V raziskavi je sodelovalo 18 otrok z postavljeno diagnozo ADHD in zdravih otrok približno enake starosti. Pri vseh so med opravljanjem posebnih nalog z magnetno resonanco spremljali aktivnost njihovih možganov. Osredotočili so na kontrolo obnašanja.


Naloge so bile sestavljene iz igranja računalniških igric, motivacija igralcev pa se je vzdrževala s sistemom točkovanja: v primeru ulova črnega vesoljca so bili nagrajeni s petimi točkami, v primeru ulova napačnega vesoljca pa so pet točk odvzeli.

Raziskava možganov je pokazala, da se pri zdravih otrocih med izpolnjevanjem naloge ni aktiviralo področje možganov, ki je drugače aktivno pri lenarjenju in sanjarjenju.

Pri otrocih z ADHD pa je to področje ostalo aktivno, izjemoma se je deaktiviralo v primeru izjemne motiviranosti.

Profesor Chris Hollis, ki je vodil raziskavo, je dejal: »Rezultati so razburljivi saj bomo počasi razumeli zakaj pri otrocih z ADHD motivacija in zdravila delujejo tako, da menjajo značilnosti možganske aktivnosti in omogočajo boljšo koncentracijo in osredotočenje.«

Rezultati raziskave so bili objavljeni v strokovni reviji Journal of Child Psychology and Psychiatry in bi lahko nosili pomembne implikacije na nadaljnje raziskave povezane z razvojem najpogostejše motnje pozornosti v današnjih dneh.

Kategorija:   Novice, Raziskave in novice
Naslednji prispevek

Kdaj ženskam opeša spomin?

13 junija, 2012 0