Saturday, April 13, 2024

Človeški organizem za normalno dnevno funkcioniranje, poleg številnih nutrientov (predvsem vitaminov in mineralov), potrebuje tudi beljakovine in železo, ki ju vsejedi ljudje zaužijejo z mesom. Za zdravo otrokovo rast pa je vnos omenjenih nutrientov še toliko bolj pomemben. Prav zaradi tega neizpodbitnega dejstva je potrebno poiskati druge vire beljakovin in železa.


Otrok lahko od šestega meseca naprej npr. zaužije jajčni rumenjak, kar pa ne velja za proteinsko bogati beljak. Beljakovine lahko nadomestimo s fižolom, lečo in do določene mere tudi z ribami. Poskrbite, da bo otrok zaužil dnevno vsaj eno od omenjenih živil.

V primeru, da je otrok alergičen na mleko, mlečne izdelke in jajca bo morda potreboval dodatke vitaminov B12 in vitamina D, pa tudi riboflavina, ter kalcija.

Človeško telo železo potrebuje za prenos kisika iz krvi v celice. Kljub temu, da je nekatero sadje in zelenjava bogata z železom, pa je za človeško presnovo značilno, da železo rastlinskega porekla veliko težje absorbira. Morebitne simptome slabokrvnosti otroka preverite pri vašem pediatru. Za lažjo postavitev diagnoze, pa vegetarijanstva ne skrivajte! 

Kategorija:   Novice, Prehrana