Thursday, December 8, 2022
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Alergija – Ne le sonce, tudi sončne kreme in ostale maže lahko povzročajo alergijo. Koža postane mozoljčkasta in srbeča. Zato je pomembno, da se pri nakupu ne oziramo le na to, kakšen zaščitni faktor ima krema, pač pa tudi na to, da ima čim manj dodatkov, konzervansov ali emulgatorjev. Tisti s še posebej občutljivo kožo (in otroci) morajo uporabljati zaščitne kreme, ki so namenjene občutljivi koži. Alergijsko reakcijo pa lahko povzroči tudi bazenska voda. Ne pozabimo se dobro oprhati, da s sebe speremo klor, ki draži kožo.


Branje – Na oddih vzemite kakšno dobro knjigo, ki vas bo v napetosti držala od prve do zadnje strani.

Cepljenje – Če se odpravljate v eksotične kraje, se na Inštitutu za varovanje zdravja RS ali na najbližjem zavodu za zdravstveno varstvo ne pozabite pozanimati, ali potrebujete kakšno cepljenje. Z zdravjem se ne smemo igrati, čeprav smo še tako prepričani, da nas bolezen ne more doleteti.

Čakanje – Nemalokrat se na poti na obalo ali proti domu znajdemo v prometni gneči. Čakali boste morda na trajekt ali ladjo, na vlak ali avtobus … Oborožite se z različnimi kratkočasnimi igricami, knjižicami, ne pozabite na zvezek in nekaj barvic. Preganjajte dolgčas z domišljijo!

Dom – Preden zaklenete vrata svojega doma, ne pozabite na nekatere varnostne ukrepe, ki bodo zmanjšali možnost obiska tatov in drugih neprijetnih dogodkov. Obvestite sosede, naj vam pobirajo pošto, preverite, ali ste zaprli plin (tudi jeklenko!), ugasnili vse večje električne aparate in njihove vtikače, če se da, potegnili iz vtičnic; če imate alarm, ga ne pozabite vključiti. Prav tako poskrbite za svoje domače živali, če jih ne boste vzeli s seboj. Če jim ne morete zagotoviti varstva in nege med prijatelji ali sorodniki, se za prosto mesto pozanimajte v bližnjem hotelu za živali. Poleti na cesti ostane veliko domačih ljubljenčkov, ker njihovi lastniki v času dopusta nimajo kam z njimi. Ne storite tega!

Energija – Le kdaj si boste napolnili baterije, če ne med dopustom? Če je le mogoče, pustite mobilni telefon doma oziroma ga izključite, da vas ne bo preganjala služba. To je tudi pravi čas, da razmislite o svojem življenju, in če je treba, naredite nekaj korenitih sprememb. Morda boste morali vložiti več v partnersko razmerje ali odnose z otroki, predvsem pa se dodobra zazrite vase in se izprašajte – ali živite tako, kot si želite? Če boste napravili nekaj korakov bliže sebi, boste mnogo bolj zadovoljni! In z vami cela družina.

Frizura – Tik pred odhodom na dopust poskrbite tudi za udobnejšo poletno pričesko. Naj bo takšna, s katero ne boste imeli veliko dela, morda nekoliko krajša kot sicer. Izogibajte se svetlenju las, saj se lahko čudovita platinasta pričeska pod vplivom klorirane vode iz bazena obarva zeleno. Svojim lasem privoščite počitnice in pustite doma vse mogoče pripomočke za urejanje pričeske – sušilce, ravnalce, kodralce … Postanite morska deklica in se prepustite naravnemu videzu. Pričesko oblikujte zgolj z nežnimi utrjevalci, geli ali kremami za oblikovanje las, ki jih ne mastijo. Letošnje poletje so v modi različni dodatki v laseh. Pobrskajte med sponkami za lase svoje hčerkice in se okrasite še vi. Najbolj modno je cvetje.

Gore – Če se z otroki odpravljate v hribe, ne pozabite na varnost! Pomembno je, da izberete pot, ki je prilagojena starosti otroka (glejte knjigo Z otroki v gore, založba Sidarta, 1998), poskrbite za varno obutev (športni copati niso primerni!), lahka oblačila, prigrizke in zadostno količino pijače. Prav na slednjo nemalo staršev pozablja, ko se z malčki odpravljajo v hribe. Tudi tam je izredno vroče, na poti pa telo še z znojem izgublja tekočino! Ne pozabite na pokrivala, kreme za zaščito pred soncem in sončna očala!

Hrana – Poleti nam je na voljo vsa paleta svežega sadja in zelenjave. Izkoristite to in družini ponudite bolj zdravo hrano!

Igre – Kaj, ko bi med počitnicami začeli novo družinsko tradicijo? Namesto da se umaknete vsak v svoj kot ali celo pred televizijo, na plan privlecite različne družabne igre. Ne le klasične, človek, ne jezi se in mlin, v trgovinah je ponudba družabnih iger izredno pestra in nemalo jih je primernih že za otroke od 2. leta starosti naprej. Te zahtevajo predvsem veliko sreče in malo spretnosti. Za družine z večjimi otroki pa so primerne igre, za katere so pomembni spomin, hitro reagiranje in celo taktiziranje.

Jogurt – Ta vsakodnevni mlečni izdelek je izredno dobro domače zdravilo zoper sončne opekline. Poznavalci prisegajo tudi na 100-odstotno aloe vero.

Koža – Če dopustujete na peščeni plaži, si lahko kar tako mimogrede s peskom učinkovito zmasirate kožo in tako odstranite odmrle celice. Koža bo tako bolj voljna in tudi rjava barva se bo na njej obdržala dlje časa. Seveda po kopanju in sončenju ne pozabite dobro očistiti celega telesa, potem pa koži privoščite nekoliko »obnove« s kakovostnim losjonom za po sončenju.

Lekarna – Ko se pripravljate na pot, ne pozabite s seboj vzeti potovalne lekarne.

Morje – Sol lahko draži kožo dojenčkov in malčkov, zato otroka takoj po kopanju najprej sperite z navadno vodo, ga dobro obrišite in šele potem nanesite nov sloj zaščitne kreme za sončenje. To storite tudi, če je sredstvo označeno kot vodoodporno. Če se otrok igra v plitvi vodi, vedite, da je vodna površina kot zrcalo in da ga morate zato še bolj zaščititi – najbolje z majico in klobučkom, prav tako pa je treba otrokov obraz redno in temeljito mazati. Tudi kapljice znoja ali vode na otrokovi koži delujejo kot zbiralne leče za žarke, kar pomeni, da je mokra koža v veliko večji nevarnosti, da jo opeče sonce.

Nosečnica – Strokovnjaki svarijo, da se nosečnice ne bi smele pretirano izpostavljati soncu, saj je njihova koža izredno občutljiva. Zaradi sonca se lahko pojavijo rjave kožne lise, ki večinoma ne izginejo. Prav tako neposredna sončna svetloba in toplota močno obremenjujeta krvni obtok.

Očala – Zadnja leta pravzaprav že ni več vprašanje − tudi otroci potrebujejo sončna očala!

Pokrivalo – Klobuček ali čepica ščitita lase, da jih sonce ne izsuši preveč, in zagotavljata tudi varnost pred vročinskim udarom. Nekateri starši otrokom na glavo privežejo kar rutko, ki so jo poprej namočili v vodo. Tudi to je način, kako hladiti vroče glave, seveda pa ne smemo pozabiti na zadosten vnos tekočine v telo! Najboljše pokrivalo je klobuček ali slamnik s širokimi krajci. Čepica s ščitkom sicer varuje obraz, vendar je otrokov vrat razgaljen. Zato svojemu fantiču ponudite ribiški klobuček. Gotovo bo »zagrabil«, sploh če mu nanj pripnete kakšno priponko.

Rekreacija – Eno je sprostitev, drugo popolno lenarjenje. Svojemu telesu vsak dan privoščite nekaj gibanja. Zjutraj pol ure plavajte ali pa se zvečer odpravite na daljši sprehod v mesto. Tudi tek po naravi je lahko čudovita stvar. Seveda pa se tega lotevajte zgodaj zjutraj in pozno zvečer, in ne v najbolj vročih urah dneva, saj si boste v slednjem primeru naredili več škode kot koristi.

Sonce – Vsi že vemo, da je sonce nevarno, kajne? Majhnih dojenčkov ne smete izpostavljati soncu, prav tako pa do 6. meseca otrokove starosti strokovnjaki odsvetujejo uporabo kemičnih zaščitnih sredstev.

Šotor – Če ste se vseeno odločili, da boste cele dneve bivakirali na plaži, si izberite senčen prostor, kjer boste preždeli najbolj vroče (in nevarne) ure dneva. Če pa imate majhnega otroka, ki bo medtem tudi kakšno urico odspal, ne pozabite na dodatno zaščito. Izredno praktičen je poseben šotorček za na plažo, ki ga lahko hitro zložite in pospravite, otroku pa daje zaščito pred soncem in vetrom. Šotorček od zunaj pokrijte še z dodatno tkanino (brisačo, rjuho), nikoli pa ga ne postavljajte na soncu. Tkanina, iz katere je izdelan, namreč ne zagotavlja popolne zaščite pred soncem in vročinskim udarom.

Tekočina – Na dan moramo popiti najmanj 8 kozarcev tekočine, pravijo strokovnjaki. Poleti pa se potreba po tekočini seveda še poveča. Najbolj zdrava je kajpak voda, sledijo nesladkan ohlajen čaj, bistri nesladkani sokovi (denimo zelo vodena limonada) itd. Naj hladno pivo poleti še tako prija − dejstvo je, da alkohol le še povečuje možnost za dehidracijo telesa. Zato naj bo pivo za užitek, voda ali čaj pa za žejo. Znaki dehidracije so suhe ustnice, slabo počutje, glavobol … Če počitnikujemo v krajih, kjer voda ni neoporečna, pijmo le ustekleničeno in originalno zaprto!

Užitek – Kako se boste letošnje poletje pocrkljali? Privoščite si nekaj, kar ste si vedno želeli: razvajanje z masažo, lepotilno kuro, adrenalinski skok s padalom itd.

Vročinska izčrpanost – Telo je izčrpano od vročine, če je ob pregretosti zaradi pretiranega napora, sončenja ali prevelike zračne vlage izgubilo preveč vode. Možna bolezenska znamenja so: temperatura nad 38 ºC, bleda in lepljiva koža, vrtoglavica, slabost, glavobol, hiter pulz, mišični krči. Otroka takoj položimo v hladen prostor, ga slecimo in ohlajajmo z vlažnimi obkladki. Otrok naj pije veliko navadne vode ali sadnega soka. Če postane dremav in mu telesna temperatura ne pade, pač pa raste, je to znak, da je nastopila sončarica. Ob vročinski izčrpanosti moramo vedno takoj ukrepati, če se pojavijo znaki sončarice, moramo takoj k zdravniku!

Zavarovanje – Preden se odpravite na dopust, ne pozabite na sklenitev turističnega zavarovanja, ki krije nevarnosti materialne škode (tatvine vozila, prtljage itd.), pa tudi nezgod, stroške reševanj in prevoza, stroške zdravljenja itd., oziroma nezgodnega zavarovanja, ki zagotavlja ekonomsko varnost v primeru poškodb in nezgod, ki imajo za posledico trajno invalidnost, krije stroške zdravljenja, obsega dnevno nadomestilo in nadomestilo v primeru smrti. Prav tako ne pozabite na konvencijsko potrdilo za osnovno zdravstveno zavarovanje v tujini oziroma evropsko kartico zdravstvenega zavarovanja!

Žuželke – V vaši prtljagi naj ne manjka sredstvo za odganjanje komarjev in drugega mrčesa. V sobah, v katerih spijo otroci, naprav za izparevanje sredstva proti žuželkam ne pustite vključenih čez noč. Raje jih pustite delovati nekaj ur, nato prostor dobro prezračite, šele potem lahko tam spijo otroci. V nasprotnem primeru tvegate glavobole ali slabost.

Članek objavljen v reviji Otrok in družina

Preberite še:

 

 

Komentarji
Kategorija:   Novice, zdravje
Naslednji prispevek

Ob vročinskem valu ne brez vode!

13 junija, 2012 0