Tuesday, November 12, 2019
[Total: 0    Average: 0/5]

Znaki po katerih jo prepoznamo so: pomanjkanje energije, manjša fizična zmogljivost, preutrujenost, brezvoljnost in motnje koncentracije, kar vse skupaj pripelje do upada delovne učinkovitosti. To se lahko rezultira z nezadovoljstvom, ki stopnjuje tesnobnost, izzove pojav motenj spanja, kar še stopnjuje občutek utrujenosti.

Tako se sklene začaran krog, iz katerega dolgo ne moremo izstopiti. Temu se pridruži še padec odpornosti, ki je prepoznaven po tem, da pogosteje zbolimo ( v tem času najpogosteje z virozami ).

Za vse te nevšečnosti, katere nam kalijo veselje ob prebujajočem se življenju okoli nas, je vzrok pomanjkanje vitaminov, mineralov, oligoelementov, ter drugih bioaktivnih snovi, ki v tem času dosežejo kulminacijo. Dolgotrajno pomanjkanje teh zaščitnih snovi pospešuje tudi razvoj civilizacijskih bolezni ( srčnožilne bolezni, sladkorna bolezen, hipertenzija, povišane maščobe v krvi, debelost… ).

Med poletjem in v teku jeseni je na razpolago pestra ponudba sadja in zelenjave, ki jih lahko uživamo redno, sveže nabrane. Pozno jeseni, pozimi, ter v prvi polovici pomladi, pa je svežega sadja in zelenjave bistveno manj, ter smo prisiljeni uživati sadove narave, ki jih večinoma pripeljejo od daleč, iz toplejših krajev.

Zaradi dolge poti do nas, so ti sadeži obrani bistveno pred optimalno dozorelostjo in so zaradi tega revnejši z vitamini in drugimi biološko pomembnimi snovmi, v primerjavi z sveže obranimi sadeži. Njihovo biološko vrednost dodatno zmanjša dolgotrajno potovanje in skladiščenje. Visoka cena teh pridelkov nas sili v omejevanje tovrstne hrane na jedilniku.

Kopnenje zalog teh biološko pomembnih snovi v organizmu ne nastaja le zaradi zmanjšanega vnosa, temveč tudi zaradi njihove večje porabe v zimskih mesecih.

V tem obdobju je naš organizem bolj izpostavljen vremenskim vplivom, ki terjajo prilagajanje, kar rezultira z večjo porabo zaščitnih snovi. Onesnaženje okolja je pozimi bistveno večje kot po koncu kurilne sezone, pri čemer se za nevtralizacijo teh strupov iz okolja tudi porabi več zaščitnih snovi kot sicer.

V zimskih mesecih se manj gibljemo, več časa preživimo v zaprtih, neprezračenih, včasih tudi zakajenih prostorih. Naš zimski jedilnik vsebuje bistveno več industrijsko predelane, konzervirane in prekajene hrane, kar pripelje do kopičenja prostih radikalov v celicah, ki tudi terjajo večjo porabo antioksidantov.

Za preprečevanje pomladanske utrujenosti; razen zdrave in uravnovešene prehrane, kateri dodamo vitaminsko – mineralne dodatke, priporočamo več gibanja v naravi. Zaželeno je, da se čim krajši čas zadržujemo v zaprtih prostorih, kjer je koncentracija patogenih mikroorganizmov lahko velika, kar nas dodatno ogroža ob sicer šibkejši odpornosti organizma v tem času.

S krepitvijo imunske odpornosti organizma zmanjšamo nevarnost pred okužbami. Med zaščitne snovi, ki nas obvarujejo pred opisanimi težavami sodijo: vitamini, minerali, oligoelementi, bioflavonidi, klorofil, saponini, ter druge biološko aktivne snovi naravnega vira, ki jih priporočamo dodajati prehrani v zimskih mescih.

Vitamini so snovi, z izjemno veliko biološko aktivnostjo, ki so skupaj z minerali ( gradivnimi elementi ), nepogrešljivi za zagotavljanje pravilnega razvoja mladega organizma, ter za ohranjanje zdravlja odraslih. Minerali, vitamini, ter druge biološko aktivne snovi uravnavajo gradivne, regenerativne, presnovne, ter eliminacijske procese vseh celic.

Te snovi so nujni sestavni del encimov, ki uravnavajo vse fiziološke procese organizma. Normalno funkcioniranje imunega sistema brez njih ni možno. Onesnaženo okolje, stres, psihični in fizični napori, kajenje, dietna ali kvalitativno pomankljiva prehrana, staranje, uživanje zdravil, različne akutne in kronične bolezni, nosečnost in razvoj, povečujejo potrebo po vnosu prej naštetih zaščitnih snovi.

V preventivne namene, ter tudi kot pomoč organizmu v stanjih ko je ogroženo, trg ponuja široko paleto izdelkov, dodatkov prehrani naravnega vira. Za preprečevanje pomladanske utrujenosti, kot tudi sicer za krepitev zdravja, priporočamo naslednje preparate:

   1. C-vitamin. To so žvečilne tablete namenjene otrokom.
   2. Multivitaminski preparat, namenjen otrokom, ki vsebuje 23 vrst zaščitnih snovi. Preparat je v obliki žvečilnih tablet.
   3. Multivitaminsko-mineralno-bioflavonidni kompleks, ki vsebuje 29 učinkovitih zaščitnih snovi. Namenjen je mladostnikom in odraslim.
   4. kombiniran preparat, ki vsebuje 23 zvrst zaščitnih snovi in je namenjen nosečnicam in doječim materam. Zaščitne snovi v preparatu so izbrane in dozirane tako, da optimalno zadovoljijo posebnim potrebam nosečnic in doječih mater.
   5. Q10 – ubikinon, b-karoten, E-vitamin in selen.Ta preparat priporočamo osebam, starejšim od 30 let, ker blaži posledice izgorelosti ( burn out ), ki je v pomladanskem obdobju običajno še bolj izrazit kot sicer. V kombinaciji z C-vitaminom zagotavlja organizmu pet temeljnih antioksidantov, ki varujejo organizem pred prostimi radikali in imajo imunostimulativno delovanje.

Za tiste, ki niso navdušeni nad temi kompleksnimi preparati, pa namesto njih priporočamo uživanje :

Spiruline Max ( modrozelena alga ) ali Chlorelle Max (smaragdno zelena alga)

Alge sodijo med najstarejše organizme na zemlji, ki jo naseljujejo že okoli tri miljarde let ( po predvidevanju strokovnjakov ). Alge imajo roborantno in imunostimulativno delovanje. Zaradi velike vsebine lahko prebavljivih beljakovin so odličen dodatek k prehrani vegetarijancem, ki so zaradi neuživanja mesa prikrajšani za vnos esencialnih aminokislin.

Alge so edine rastline, ki vsebujejo vse esencialne aminokisline ( osemnajst zvrst ), ki jih organizem sam ni sposoben sintetizirati. Alge so bogat vir vitamina B12, ter ostalih vitaminov B-skupine, b-karotena, kot tudi ostalih vitaminov. Vsebujejo 12 zvrst mineralov in oligoelementov, od katerih največ železa, kalcija, joda, broma in kalija. Vsebujejo tudi gama-linolensko kislino, ki sodi med zaščitne snovi.

Klorofil, ki ga je v algah veliko, je močno naravno detoksikacijsko sredstvo, s pomembnim protimikrobnim delovanjem ( nove raziskave kažejo na to, da predvsem zavira razmnoževanje nekaterih virusov npr. virus herpesa ).

C-vitamin je v tem preparatu vezan na bioflavonide. To je ekstrat šipka v katerem je C-vitamin v obliki poliaskorbatnega kompleksa, zato je njegova aktivnost večja kot aktivnost sintetičnega C-vitamina. To je pomembno vedeti zaradi odmerjanja. C-vitamin se ne skladišči v organizmu, zato je nujno njegovo sprotno, vsakodnevno vnašanje s hrano ali dotatki prehrane.

C-vitamin je eden od temeljnih vitaminov – antioksidantov, ki je nepogrešljiv za normalno funkcioniranje številnih encimskih sistemov, oziroma sodeluje v večini vitalnih funkcij organizma. Je močen imunostimulans in njegovo redno uživanje zmanjša nevarnost pred okužbami. Uživanje C-vitamina zmanjša tveganje pred zapleti, če do okužbe vendarle pride.

C-vitamin je pomemben tudi v procesih vezave in eliminacije škodljivih, strupenih snovi iz organizma. Zaradi tega ga kadilci potrebujejo v bistveno večjih odmerkih kot nekadilci.

Za vremensko občutljive ljudi priporočamo dodatno jemanje vitaminov B-skupine.

Od rastlinskih izvlečkov, ki imajo imunostimulativno in roborantno delovanje, bi omenila še preparat, ki vsebuje ekstrakt česna in peteršilja. Česen vsebuje več kot 200 biološko aktivnih snovi, med njimi vitamine, minerale, aminokisline in encime. Njegova najpomembnejša aktivna učinkovina je alicin, ki ima antibiotične učinke.

Imunostimulativno delovanje opažamo še pri rednem uživanju preparatov soje, ter nenasičenih maščob, kot so: svetlinovo olje, lososovo olje ali olje severnomorskih rib.

Po lastnih izkušnjah lahko trdim, da je bistveno lažje preprečiti pojav pomladanske utrujenosti, kot odpravljati. Zato priporočam, da pravočasno poskrbimo za uravnovešen vnos zadostnih količin zaščitnih snovi z zdravo prehrano, ter dodatki, ki obogatijo oziroma dopolnijo našo prehrano.

Če se že soočamo z znaki pomladanske utrujenosti, smo sicer z prevencijo zamudili, vendar je še zmeraj smiselno poskrbeti zase in s tem omiliti težave, ter skrajšati trajanje neprijetnih spremljevalk pomladnega obdobja. Če pri sebi opazimo znake pomladanske utrujenosti, svetujem uživanje sprva nekoliko višjih odmerkov preparatov, v trajanju dveh do štirih tednov, po katerem pa se odmerki znižajo na raven dnevnih potreb oz.-preventivne odmerke.

Dodatki k prehrani so najbolj učinkoviti in je njihovo uživanje varno, če se pravilno odmerjajo in pravilno kombinirajo ( nizke doze so neučinkovite, previsoke pa potencialno škodljive ), zato priporočam, da se uporabniki za nasvet obrnejo na strokovnjake – predvsem zdravnike.

 

Komentarji
Kategorija:   Novice, Splošno zdravje
Naslednji prispevek

Odkrili gen, katerega okvara povzroča avtizem

junij 13, 2012 0