Tuesday, November 19, 2019
[Total: 0    Average: 0/5]

Preden zanosite lahko za izračun indeksa telesne teže uporabite enostavno formulo: ITM = telesna teža v kg deljena z višino na kvadrat v metrih. V nosečnosti pa ta meritev ni najbolj verodostojna.

Najboljši način za zaščito vašega in zdravja vašega otroka je vzdrževanje primerne telesne teže že pred samim spočetjem; ITM od 20 – 25. Normalna telesna teža je najboljša garancija za spočetje po naravni poti, ter zmanjša tveganje nastanka zapletov povezanih s prekomerno telesno težo v nosečnosti.

Tudi, če je vaš ITM višji od predpisane norme, se v primeru uspešnega spočetja in nosečnosti sprostite in ne obremenjujte. V Sloveniji je zaenkrat še dobro organizirana antenatalna nega in diagnostika, ki zmanjša verjetnost tveganj povezanih s prekomerno telesno težo v nosečnosti.

V nosečnosti

Nosečnost ni trenutek v življenju, ki bi si ga rezervirali za hujšanje. Izguba telesne teže v nosečnosti ni varna. Čeprav obstajajo tveganja povezana z debelostjo v nosečnosti pa ni empiričnih in zanesljivih dokazov, ki bi izgubo telesne teže povezali z manj tveganji povezanimi s prekomerno telesno težo.

Z rednimi pregledi v nosečnosti zmanjšate številna tveganja povezana s prekomerno telesno težo. Hitra in učinkovita diagnostika preprečuje in rešuje številne težave.

Prav tako je pomembna zdrava in uravnotežena prehrana, ne pozabite na vsakodnevno telesno aktivnost (ni se potrebno naprezati, za svoje in zdravje ploda boste veliko storili že s sprehodom v naravi). O ustrezni prehrani v nosečnosti vas bo seznanil vaš ginekolog, najverjetneje bo svoje napotke obogatil z brošuro. Telesna aktivnost v nosečnosti ne škoduje razvoju ploda.

Prehrana in vadba

Zdrava prehrana, vključno z zavedanjem kateri hrani je potrebno obrniti hrbet, ter telesna aktivnost kot sta hoja in plavanje, so nekakšna neformalna garancija za zdravo nosečnost in razvoj ploda. Prav tako kot nosečnost ni obdobje shujševalnih diet, tudi ni obdobje za začetek hujših telesnih aktivnosti. Ostanite pri sprehodih ali plavanju.

Ob morebitni odločitvi aerobnega programa vadbe vaditelja seznanite z nosečnostjo. Pričnite s 15 minutno vadbo trikrat na teden, treninge postopoma podaljšajte na 30 minut. Upoštevajte, da naporna vadba ne prinaša koristi. Intenzivnost in tempo vadbe v nosečnosti morata biti prilagojena tako, da med samo vadbo omogočata normalno pogovarjanje.

Debelost in nadzor nosečnosti

Prekomerna telesna teža je tesno povezana z razvojem gestacijskega diabetesa. Gestacijski diabetes in prekomerna telesna teža v nosečnosti pa povečata verjetnost lajšanja porodnih bolečin s pomočjo epiduralne analgezije, pogostejši so vakuumski porodi in porodi s pomočjo carskega reza

Tveganja

Večina žensk s prekomerno telesno težo preživi lepo in zdravo nosečnost, ITM nad 30 pa prinaša nekaj dodatnih tveganj:

Težave povezane z otrokom vključujejo:

  • Mrtvorojenost
  • Prirojene anomalije
  • Večja verjetnost zdravstvenih težav v kasnejšem življenju, vključno z debelostjo in diabetesom

 

Komentarji
Naslednji prispevek

Življenje v maternici v štirih minutah

februar 25, 2015 0