Sunday, December 16, 2018
[Total: 0    Average: 0/5]

Če si tudi ti srečka nosečka, si zagotovo že slišala ogromno mitov, ki naj bi veljali za nosečnost. A kateri miti so tudi resnica?

POGOSTI OBISKI STRANIŠČA – RESNICA

Zaradi hormonskih sprememb, ki se dogajajo v tvojem telesu, boš v času nosečnosti čutila veliko večjo potrebo po obisku stranišča, to pa velja tudi za enega izmed prvih znakov nosečnosti. Skozi mesece bo potreba po uriniranju še večja, saj se z večanjem maternice veča tudi pritisk na mehur in občutek polnosti bo tako vedno pogostejši. Pripravi zalogo wc-papirja! 😊

NOSEČNICAM SE JE PREPOVEDANO KOPATI – MIT

Kopanje in plavanje ima na nosečnico pozitivni učinek – pravzaprav gre za najbolj priporočljivo vadbo v času nosečnosti, saj krepi muskulaturo! Mit o prepovedi kopanja je tako izbrisan! Resnica pa je, da se je priporočljivo kopati le v čistih jezerih ali morju, ne pa v bazenih, saj v njih nosečnica zaradi izločkov drugih ljudi tvega bolezni kot so vnetje nožnice ali okužbe notranjih rodil.  Nosečnostni hormoni namreč vplivajo na spremenjeno ravnovesje v nožnici, katera postane za okužbe veliko bolj dovzetna.

NOSEČNICAM JE PREPOVEDAN OBISK SAVN IN JACUZZIJEV – RESNICA

Medtem, ko ima plavanje na nosečnico pozitiven učinek pa je namakanje v jacuzziju ali sproščanje v savni lahko celo nevarno. Kopanje v vodi s temperaturo višjo od 35 stopinj lahko povzroči znižanje krvnega tlaka, pomanjkanje kisika za plod, vrtoglavico, šibkost, pojavi pa se lahko tudi napaka pri razvoju ploda, sploh v prvem trimesečju. Izogibaj se tudi vročemu tušu oziroma se z vročo vodo tuširaj manj kot 10 minut!

PRVO TRIMESEČJE JE NAJBOLJ RIZIČNO – RESNICA

Prvi trije meseci nosečnosti so za tvojega dojenčka najbolj pomembni. Od prvega do osmega tedna po zanositvi se namreč oblikujejo vsi glavni organi, zarodek pa je v tej fazi zelo občutljiv na vse škodljive sestavine, ki jih vnašaš v telo (alkohol, nikotin, različna zdravila..). V tem času je tudi možnost spontanega splava največja, razvijejo pa se tudi kromosomske bolezni, ki lahko otroka zaznamujejo za vso življenje. Te se sicer lahko že od 10. tedna nosečnosti naprej odkrije s pomočjo NIFTY testa – gre za analizo krvi nosečnice, saj se v njenem krvnem obtoku nahaja tudi DNK ploda. Z najnaprednejšimi postopki se nato ugotovi, ali obstaja tveganje, da bi se otrok rodil s katero izmed najpogostejših genetskih bolezni. Test je varen, ne povzroča tveganja za splav, je brez kakršnihkoli stranskih učinkov, prav tako pa je natančen in zanesljiv, zato ga priporočajo ginekologi po vsem svetu! V Sloveniji je na voljo v več kot 60 ginekoloških ambulantah in klinikah, za več informacij o NIFTY testu pa klikni sem: www.niftytest.si

Izvedela boš katere kromosomske bolezni test odkriva, kolikšna je cena, ogledaš pa si lahko tudi videoposnetek postopka odvzema krvi za NIFTY test. Navdušena boš, kako zelo enostavno je vse skupaj!

TEŽAVE S SPANJEM – RESNICA

Težava s spanjem je ena izmed najpogostejših težav vseh nosečnic, ki je bolj izrazita predvsem v zadnjem trimesečju nosečnosti. Zaradi velikega trebuščka je spanje možno le na levem ali desnem boku, udobje v lastni postelji pa zaradi neudobnih položajev postane preteklost. Prav tako med motnje nosečniškega spanja prištevamo pogoste obiske stranišča, velikokrat pa se nosečke pritožujejo tudi nad nočno telovadbo svojih malih podnajemnikov. 😊

IZOGIBANJE MAČKAM – MIT

Druženje z mačjimi kosmatinci je v času nosečnosti povsem varno. Resnica pa je, da se je potrebno izogibati mačjim iztrebkom, saj le ti povzročajo okužbo s toksoplazmozo, ki ima lahko resne posledice za plod. Okužena nosečnica je sicer lahko popolnoma brez znakov bolezni, za plod pa vseeno predstavlja okužba nevarnost, ki se kaže v obliki splava, prezgodnjega poroda, mrtvorojenosti ali pa se otrok rodi z različnimi kliničnimi znaki in simptomi okužbe. V kolikor si toksoplazmozo prebolela že pred nosečnostjo pa si nanjo imuna, zato je tudi tvoj dojenček popolnoma varen.

TELOVADBA

Noseča si, ne bolna! Gibanje v času nosečnosti je priporočljivo, saj krepi tvoje telo in se tako fizično pripravlja na porod! Seveda pa moraš izbrati telovadbo, ki bo imela na tvoj nosečniški trebušček pozitivne vplive, med te pa sodi nosečniška joga, raztezanje, kolesarjenje, plavanje, sprehodi v naravi… S kombinacijo teh vaj se boš zagotovo počutila bolje in tudi energije boš imela več!

Komentarji
Kategorija:   Nosečnost
Naslednji prispevek

Kdaj bom izvedela, ali nosim fantka ali punčko?

oktober 22, 2018 0