Monday, October 14, 2019
[Total: 0    Average: 0/5]

Ali je telesna vadba varna?

Odgovor na to vprašanje je lahko zelo dvomljiv in zavajajoč. Nasveti za enoplodno nosečnost priporočajo tridesetminutno telesno aktivnost, ali več druge zmerne telesne aktivnosti na dan. Priporočila American College of Obstetricians and Gynecologist pa pravijo, da telesna vadba pri večplodni nosečnosti pomeni višje tveganje razvoja morebitnih težav. O fizični aktivnosti v večplodni nosečnosti se pogovorite z ginekologom, ki spremlja vašo nosečnost. Telo vsake posameznice se na nosečnost odzove drugače, drugače poteka sam razvoj nosečnosti, tako, da odločitev temelji na individualizmu. Fizična aktivnost pred nosečnostjo bo zagotovo pripomogla k daljši aktivnosti tudi v primeru večplodne nosečnosti. Kako dolgo pa bo povedal vaš ginekolog.

Katere vaje priporočamo?

Zagotovo lahko nadaljujete z aktivnostjo, ki ste jo izvajale pred nosečnostjo. Seveda v to kategorijo ne spada alpinizem, prosto plezanje in še nekateri drugi ekstremni športi… lahko pa nadaljujete z vrtenjem pedalov sobnega kolesa, lažjih vaj v fitnesu in plavanjem. Priporočamo jogo in Keglove vaje.

Katerim aktivnostim se je bolje izogniti?

Poleg ekstremnih športov so to aktivnosti, ki zahtevajo daljše ležanje na hrbtu in dviganje uteži. Telesni aktivnosti se je potrebno izogniti predvsem ob zunanjih visokih temperaturam zraka, vlagi in vadbi pri višji telesni temperaturi. Izogibajte se savnam in vročim jacuzzijem.

Opozorilni znaki

Z vajo prekinite v primeru naslednjih znakov in simptomov:

·         Občutku porodnih popadkov ali kontrakcij maternice

·         Pritisku v medenici

·         Ob vaginalnih krvavitvah in obilnejšemu vaginalnemu izcedku

·         Občutku omotičnosti

·         Otekanju, še posebej nog

Svojega ginekologa ob vsakem pregledu seznanite s svojo fizično dejavnostjo.

Kdaj zmanjšati aktivnost vaj?

Dokler ste zdravi in je vaše počutje odlično lahko s težo in obsegom fizičnih aktivnosti normalno nadaljujte vse dokler se počutite udobno. Nekateri zdravniki običajno vadbo priporočajo do dvajsetega tedna nosečnosti, pri nespecifičnih znakih do 28 tedna nosečnosti. V kolikor se pojavijo zapleti, je potrebno prekiniti ali zmanjšati aktivnost že prej. Najbolje je, da se skupaj pogovorite z vašim ginekologom, ki najbolje pozna potek in morebitna tveganja za vašo nosečnost. 

Komentarji
Naslednji prispevek

Strahovi v nosečnosti

september 17, 2014 0