Wednesday, October 23, 2019
[Total: 0    Average: 0/5]

Nosečnice se zelo pogosto srečujejo z bolečinami medeničnega obroča in hrbtenice saj se zaradi večanja trebuha povečuje tudi ledvena krivina. Dobra preventiva in kurativa so nekatere pilates vaje, ki krepijo stabilizatorje trupa in male mišice med vretenci hrbtenice.

Vzrok bolečin je bolj ali manj poznan in skupen vsem nosečnicam, in sicer spremenjeno hormonsko ravnovesje z »glavnim igralcem« hormonom relaksinom brez katerega porod po naravni poti ne bi bil mogoč. Doc. dr. Gregor Rečnik, dr. med., specialist ortopedske kirurgije, z Univerzitetnega kliničnega centra Maribor pravi, da telo nosečnice proizvaja hormon relaksin, ki sprošča vezi med medeničnimi sklepi (sakroiliakalni sklepi, pubična simfiza). Ti sklepi postanejo ohlapnejši, da omogočijo plodu lažji prehod skozi ožine porodnega kanala med porodom. Prav ta ohlapnost vezi v predelu medenice skupaj s povečano telesno težo med nosečnostjo izdatno obremenita sklepe, vezi in mišice. Spremenijo se drža, način hoje in mišično ravnotežje v predelu medenice in kolkov. Pojavijo se bolečine v ritnicah, hrbtu, presredku, kolkih in v stegnih.
Pri bolečinah pomagajo: 

– blago površinsko ogrevanje prizadetega dela;
– masaža z ledom;
– počitek in razbremenitev v udobnem položaju;
– tens ali protibolečinska živčna stimulacija, ki je priporočljiva šele po 37. tednu nosečnosti;
– medenični pas, samolepilni elastični trakovi;
– v najhujših primerih pa je treba uporabljati bergle ali celo invalidski voziček.

V spodnjem videu pa si oglejte še nekaj vaj s katerimi lahko blažite bolečine v križu:

Komentarji
Kategorija:   mama, zdravje, Žensko zdravje