Friday, December 2, 2022
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Folna kislina ali folacin je v novo nastalih celicah pomemben za razvoj DNK, pri odraslih celicah pa je odgovoren za njeno vzdrževanje. Pomembno nalogo opravlja tudi pri proizvodnji rdečih krvnih telesc. Sintetična oblika folne kisline se lažje absorbira v telo.


Vloga folne kisline je najmočneje povezana z nalogo preprečevanja okvar nevralne cevi pri plodu, oz. stanja, pri katerem se zarodkovi možgani, hrbtenjača ali njen zaščitni ovoj ne razvijejo v popolnosti. V bistvu je folna kislina ključnega pomena za preprečevanje poškodb nevralne cevi. Nedavne raziskave jo povezujejo tudi s preprečevanjem avtizma in razvojem Aspergerjevega sindroma. Za zagotavljanje normalnega in zdravega nevrološkega razvoja otroka, morajo ženske že pred samo nosečnostjo, še posebej pa v nosečnosti, svojemu organizmu zagotoviti dovolj vitamina B9.

Poleg sintetične oblile pa folno kislino vsebujejo nekatera živila, kot so fižol in temno listnata zelenjava. Telo ženske v rodnem obdobju potrebuje okoli 400 µg vitamina B9 na dan, doječim mamicam priporočamo 500 µg folne kisline dnevno.

Ob rojstvu otroka s prirojeno okvaro nevralne cevi, se pri načrtovanju naslednje nosečnosti materin odmerek folne kisline poveča na 4.000 µg na dan. Na ta način je moč znižati nadaljnje tveganje.

S folno kislino bogata živila so: leča, fižol, špinača, ohrovt, brstični ohrovt, brokoli in repa. Za bogat dnevni odmerek folne kisline s poreklom narave zmešajte koktajl treh pomaranč, surove špinače, papaje, banane in avokada. Osvežujoč napitek lahko zaužijete večkrat na dan. 

Komentarji
Kategorija:   Nasveti, Nosečnost
Naslednji prispevek

Koloidno srebro je strup!

25 novembra, 2014 0