Thursday, April 15, 2021
[Total: 0    Average: 0/5]

Na kratko o debelosti


· Za ljudi, starejše od 35 let, velja, da so predebeli, če je njihov indeks telesne mase 27 ali več.

· Debelost ni samo kozmetična pomanjkljivost. To je kronična bolezen, ki lahko pripelje do diabetesa, visokega krvnega tlaka, srčne bolezni, žolčnih kamnov in drugih kroničnih bolezni.

· Debelost je težko zdraviti in ima visoko stopnjo ponovitev. Več kot 95 odstotkov ljudi, ki izgubijo težo, jo v petih letih pridobi nazaj.

· Celo če zdravila in diete pomagajo, zdravljenje debelosti ne more biti kratkotrajno; to mora biti življenjska predanost pravilnim prehranskim navadam, povečani telesni dejavnosti in redni vadbi.

· Cilj zdravljenja je doseči in vzdrževati "zdravo težo", ne nujno tudi idealno težo.

· Celo z majhno izgubo kilogramov, od pet do deset odstotkov začetne telesne teže, in z dolgoročnim vztrajanjem pri tej izgubi lahko znatno prispevate k znižanju krvnega tlaka in zmanjšanju tveganja za nastanek diabetesa ali srčne bolezni.

· Možnosti za dolgoročen uspeh boste povečali, če bo zdravnik sodeloval s skupino strokovnjakov, skupaj z zdravnikom, psihologom in strokovnjakom za vadbo.

Izbira varnega in uspešnega programa za hujšanje

Na kaj vse morate biti pozorni, ko se odločate za varen in uspešen program hujšanja?

1. Dieta mora biti varna. Vsebovati mora vse priporočene odmerke vitaminov, mineralov in beljakovin. Za vsak program hujšanja mora veljati nizka vsebnost kalorij (energije), ne pa tudi življenjsko pomembnih hranil.

2. Program hujšanja mora biti usmerjen k počasnemu, vendar stalnemu izgubljanju teže, razen če vaš zdravnik meni, da bi imeli večje koristi od hitrejše stopnje hujšanja. Pričakujte, da boste hujšali približno pol kilograma na teden. Pri številnih nizko kaloričnih dietah gre za hitro izgubo teže v prvih tednih, toda pri tem gre pretežno za izgubo tekočine. Hitro izgubljeno tekočino enako hitro pridobimo nazaj, ko se vrnemo na normalno kalorično prehrano. Zato si pri hujšanju velja zastaviti stvarne in razumne cilje.

3. Če nameravate shujšati več kot deset kilogramov, imate kakršnekoli zdravstvene težave ali redno jemljete zdravila, se morate pred začetkom shujševalnega programa posvetovati z zdravnikom. Ta bo ocenil stanje vašega splošnega zdravja in zdravstveno stanje, na katero bi utegnili vplivati sprememba prehrane in izguba teže. Prav tako bi vam moral zdravnik svetovati o potrebi po hujšanju, ustreznosti shujševalnega programa in razumnih ciljih hujšanja. Če načrtujete zelo nizkokalorično prehrano, morajo biti pregledi pri zdravniku pogostejši.

4. Vaš načrt mora vsebovati tudi načrte za vzdrževanje teže, ki bo sledil fazi hujšanja. Prav malo koristi boste imeli, če boste težko izgubljene kilograme hitro spet pridobili. Vzdrževanje teže je najtežji del nadzorovanja teže in shujševalni načrti ga le redko vključujejo. Izbrani program mora obsegati pomoč pri trajnih spremembah vaših prehranskih navad, izbiri stopnje telesne dejavnosti in spremembi življenjskega sloga, ki je v preteklosti povzročil kopičenje kilogramov. Program mora vsebovati pomoč pri spreminjanju obnašanja, skupaj z izobraževanjem o zdravih prehranskih navadah in dolgoročnim načrtom obvladovanja težav s težo. Eden od najpomembnejših dejavnikov pri vzdrževanju telesne teže je povečana dnevna telesna dejavnost. Poskusite biti dejavnejši čez dan in v vaš vsakdanjik vključiti nekatere preproste "kurjače energije".

5. Komercialni shujševalni program mora vsebovati natančno izjavo o stroških dodatnih stvari, ki jih boste potrebovali med izvajanjem programa, kot so, denimo, dietni dodatki.

Vzdrževanje idealne telesne teže je dejanje ravnovesja med uživanjem hrane in kalorijami, ki jih vaše telo potrebuje za energijo. Vrste in količina hrane, ki jo uživate, vpliva na vašo sposobnost vzdrževanja idealne telesne teže.

Vir: Viva

Komentarji
Kategorija:   Novice, zdravje
Naslednji prispevek

Počitnice in zdravila

junij 13, 2012 0